Минулий тиждень, на відміну від позаминулого, не приніс відчуття хоч якогось попиту. Спочатку посмак Великодня, а потім нова стара реальність з такою кількістю гравців, що демпінгувати почали навіть ті, кому це не властиво.
За тиждень з 18 по 25 квітня середня вартість дизпального зросла на 0,15 грн/л, до 43,30 грн/л, розвернувшись останні два дні в бік зниження.
Динаміка середньої гуртової ціни на дизельне пальне в Україні у квітні 2025 р., грн/л
Така зміна ціни не відображає повною мірою динаміку зовнішнього ринку й валютного курсу. Якщо європейські котирування зросли несуттєво (+ $5/т в середньому), то курс на міжбанку, згідно з даними Мінфіну, з кінця минулого тижня на доларі і євро додав по 0,50 грн. Тільки через зростання курсу собівартість ресурсу додала 0,45 грн/л.
Південь знову під тиском
На 25 квітня на півдні ціна на пальне стартувала від 40,40 грн/л, хоча прайсові ціни трейдерів починалися від 40,95 грн/л. За 40,40-40,60 грн/л пропонували пальне «Мартін Трейд», за чутками «Решотка, «Рушники» й «Кворум-Нафта». Трохи дорожче — 40,70 грн/л — у другій половині дня було у «Анвітрейду».
Враховуючи стартову вартість на півдні 41,5-42 грн/л, премії до котирувань CIF Med на 24 квітня становили $45-50/т, коли додаткові витрати обходяться близько $63-74/т. Навіть якщо ресурс був куплений за нижчими котируваннями, то цю різницю частково або й повністю нівелював демередж, на який потрапила низка компаній.
Минулого тижня різниця між CIF Med і FOB Med скоротилася з $19 до майже $14, що трохи знизило привабливість турецького напрямку.
Танкер Stellar, який привіз другу партію дизелю з підсанкційного порту «Мармара» (Туреччина), покинув води Дунаю. Поки достеменно не відомо, для кого судно привезло пальне. Принаймні в «Анвітрейді», який дебютував із цим пальним у лютому, цього разу свою причетність заперечили.
Згідно з даними marinetraffic, судно прибуло увечері 15 квітня, а 23 квітня почало рухатися в напрямку виходу до Чорного моря. Доводиться констатувати, що цього разу розмитнення пройшло набагато швидше, адже минулого разу Wexler довелося чекати результатів близько двох тижнів.
Поновилися постачання з Tupras (6,45 тис. т) — ще одного підсанкційного термінала в Туреччині, — які були на паузі з середини жовтня минулого року. Ресурс, який привіз AGTG, розділили між собою «Газтрім» (2,46 тис. т), «Арстак», «Кворум-Нафта» (по 1,5 тис. т) і «Барвисті рушники» (1 тис. т).
Як раніше повідомляв enkorr, цього місяця турецький нафтопереробник відновив купівлю російської нафти марки Urals після того, як припинив це робити в лютому цього року через посилення санкцій США проти москви.
Загалом із 14 по 20 квітня імпорт з Туреччини знизився на 20%, до трохи більш як 16 тис. т.
Постачальники з Румунії, Vitol і Euronova Energies, забезпечили надходження 84% загального обсягу з Румунії проти 74% тижнем раніше. Відвантаження з базису першого знизилися на 30%, до 12,24 тис. т, з другого, навпаки, зросли в 3,6 раза, до 16 тис. т.
Hellenic Petroleum, НПЗ якого зупинено на ремонт, наростив відвантаження до 18 тис. т з майже 4 тис. т тижнем раніше. За оцінками трейдерів на початку квітня, компанія планувала суттєво знизити обсяги експорту дизелю у квітні (до 25 тис. т). Але, як показують дані, за 20 днів Hellenic Petroleum уже відвантажив 34 тис. т, або 1,69 тис. т добових (-36% порівняно з березнем). Це збігається з очікуваннями деяких трейдерів, які напередодні зупинення заводу згадували досвід торішнього ремонту, коли греки розігнали ціну і паралельно збільшили відвантаження попри розмови про обмеження.
Захід, що прокидається
На відміну від півдня, ціни на заході під кінець тижня підтягнулися. Зі слів «західних» імпортерів, останні два дні попит трохи активізувався, але теж залишається слабким.
«Великі агрохолдинги за дизель не питають, трохи жвавіші невеличкі господарства», – розповів один із трейдерів на заході.
З його слів, 25 квітня у прикордонних регіонах вартість дизелю стартувала від 41,70-41,80 грн/л, яку запропонувала компанія «Унімот Україна».
За 42-42,20 грн/л пропонували дизель «Мартін Трейд» і «Юкас Петроліум». Прайсова ціна УНТК і «Дюваль компані» становила 42,40 грн/л. Продовжує дивувати екзотикою ЗПЕК: щойно розпродавши канадський продукт, трейдер вийшов на ринок зі шведським дизелем (42,30 грн/л на 24 квітня).
Із заходу основні обсяги надходили з Польщі й Угорщини (38,3 і 36,4 тис. т відповідно). Якщо з Польщі постачання трохи просіли, на 6% порівняно з тижнем раніше, то з останньої — зросли у 2,7 раза і є найбільшими з початку 2024 року.
Литва, постачання звідки зросли на 10%, до 10,1 тис. т, паралельно з міжсезонним пальним почала продаж і літнього. Його вартість на період 28 квітня по 4 травня аналогічна вартості сорту Е і становить залежно від базису $659-672/т (без змін до минулого тижня).
Загалом постачання дизельного пального в Україну з 14 по 20 квітня зросло до найбільшого цього року тижневого показника 162 тис. т (+29%). Як і прогнозували імпортери, це перелило ринок, що наразі не дає цінам адекватно реагувати на зміни у котируваннях і валютному курсі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти