У початок

То була біла смуга: опт очікує на падіння цін

Також є російською мовою

Ціни на дизельне пальне за місяць (з 30 вересня по 30 жовтня) підвищилися на 1-2% в крупно- і дрібногуртовому сегментах ринку. Однак у листопаді вони знижуватимуться, погіршивши становище операторів ринку, які, залиті дорогими жовтневими ресурсами, несуть збитки протягом останніх двох місяців. Про це enkorr повідомили в «Консалтинговій групі А-95» за підсумками щоденного моніторингу цін.

Середня вартість вагонних партій ДП станом на 30 жовтня склала 19 500 грн/т, що на 170 грн/т (0,9%) вище за вересень.

По Коростеню з пропозиціями білоруського ДП вийшла «Паралель» (19 650 плюс 450 грн/т за місяць). Там же «Альянс Ойл Україна» торгувала «трубопровідним» продуктом по 19 500 грн/т.

«Анвітрейд» у Києві намагався торгувати по 19 650 грн/т, накинувши за тиждень 200 грн/т. У Новограді компанія тримала 19 500 грн/т, але все псував «Мартін Трейд», який торгував по 19 450 грн/т і тим самим видавав готовність знижувати ціни. Проте за місяць ціна в Новограді зросла на 300-350 грн/т.

З мінімальною планкою в національному масштабі в Миколаєві 30 жовтня залишалася «Фідея» – 19 100 грн/т. На цьому тлі як і раніше блідо виглядав «Алпен Трейд», що торгував на 350 грн/т дорожче. Прикметно, що на відміну від інших базисів ціна в Миколаєві за місяць не виросла, а навіть знизилася на 200 грн/т. Учасники ринку пов'язують цей феномен зі скороченням спреда між північними і південними котируваннями ДП з 5-6 $/т в серпні-вересні до нуля в жовтні. І низький попит в умовах перелитого південного ринку на додачу.

У порту «Південний» з 28 жовтня «Анвітрейд» почав пропонувати не по сезону літнє дизпальне зі спекотних країн – Індії й Туреччини. У п'ятницю, 30 жовтня, ці палива пропонувалися по 19 200 грн/т і 19 500 грн/т відповідно.

Кременчуцький НПЗ у п'ятницю вийшов з ціною 19 900 грн/т, непомітно накинувши за місяць 400 грн/т. Традиційно трохи дешевше торгували кременчуцьким ресурсом «Альянс Енерго Трейд», SunOil і «УНТК» – 19 800 грн/т.

У жовтні практично всі постачальники почали постачати в Україну зимове і міжсезонне дизпальне. Так, із середини жовтня зимовий дизель відправили на ринок БНК, «Лукойл» і «Укртатнафта», в останній тиждень жовтня «міжсезонку» почав вантажити Мажейкяй. З 1 листопада очікуються постачання міжсезонного «трубного» ресурсу.

У дрібному гурті дизпальне демонструє ту ж тенденцію: середня ціна ДП за місяць підвищилася на 29 коп./л (1,8%), до 16,75 грн/л.

У Новограді-Волинському ціна ДП за місяць (з 30 вересня по 30 жовтня) виросла на 20 коп./л, до 16,10 грн/л. На Коростені підросла на 30 коп./л, до 16,20 грн/л. Кременчуцький ресурс продемонстрував максимальне підвищення за місяць, плюс 55 коп./л – до 16,65 грн/л. А в порту Миколаєва попри все ціна просіла на 15 коп./л – до 15,75 грн/л.

З початку жовтня трейдери формували свої ціни в очікуванні підвищення європейських котирувань і при найменшому русі цін в Європі вгору синхронно змінювали «цінник» в плюс. Так, зростання цін у гурті відзначене в середині жовтня до 19 900 грн/т в крупному гурті й до 16,92 грн/л – у дрібному. При цьому розворот котирувань у Європі з середини жовтня змусив трейдерів знижувати цифри на цінниках, що було неминучим в умовах низького попиту й профіциту ресурсу на базах, який тривав не один місяць.

У зв'язку зі стартом обвалу цін в Європі трейдери очікують, що на початку листопада закупівля може подешевшати на 20-25 $/т. Це не додає учасникам ринку настрою, адже на руках дорогий жовтневий ресурс і «мінуси», що притаманні ринку останніми місяцями. Так, «Анвітрейд» спробує згладити спад, оголосивши ринку про продовження формульних цін жовтня до 3 листопада. Все більше учасників ринку вважають, що до кінця року «в сідлі» залишаться далеко не всі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти