У початок

То була біла смуга: лютневі премії на ДП знову падають

Для багатьох учасників ринку січень минув у сплячому режимі. Через накопичені запаси імпорт на початку року впав майже вдвічі. Здавалося, що це повинно було спонукати компанії збільшити закупівлі в лютому. Але закордонні трейдери поки що не бачать активності з боку України. Через це лютневі премії на дизель зменшилися й на заході, й на півдні.

Автомобільні партії ДП зі східних польських терміналів пропонуються за +$55-60/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації. Суттєве зниження націнок, $10/т, відбулося у Малашевичах і Волі-Жендинській, де в січні паливо відпускалося за +$70/т. Зі слів трейдера, що звідти пропонує ресурс, покращити цінові умови вдалося шляхом зменшення цін виробника.

«На наступний місяць Total (оператор німецького НПЗ в Лойні – прим. enkorr) зменшив премію на $7/т і ще трохи ми поступилися маржею», — повідомили в компанії.

Утім, навіть з такою знижкою продавати нелегко.

«З Малашевичів дуже погані продажі. Поруч литовський термінал Моцкава, де паливо коштує дешевше», — зазначив співрозмовник.

Компанія Orlen Lietuva на тиждень 27 січня-2 лютого продавала автообсяги з Мажейкяя й Моцкави за $759-773/т. На момент встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF на цих базисах становили $15/т і $29/т відповідно.

Залізничні партії дизпального на кордоні з Україною продали за +$69-71/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації, це на $2-3/т менше порівняно з січневими рівнями. Попит на вагони поки що не зростає, зазначають постачальники.

«На лютий ми продали на один потяг менше, ніж у січні», — сказали в Unimot.

З термінала PERN у Дембогуже інша компанія пропонувала залізничний обсяг за +$32/т до CIF NWE без урахування ескалації.

Поїзди з термінала у Моцкаві Orlen Lietuva пропонує на лютий за +$35/т до CIF NWE. Але на 30 січня укладання угод ще тривало.

«Напевно, ми ще будемо торгуватися за ціну, бо попит ніякий», — сказав один із клієнтів литовського виробника.

Трейдери на півдні також не сяють оптимізмом. Попри те, що постачання на дунайські термінали в січні обвалилися вдвічі, на ринку все одно відчувається надлишок ресурсу.

«Якби імпорт на всю країну був 200 тис. т, ситуація була б іншою, але ж понавозили зайвого», — каже один з імпортерів.

Автомобільні партії ДП на українському березі Дунаю цього тижня пропонувалися за +$72-83/т до CIF Med проти $78-82/т в середині січня. З дунайських пристаней переважно пропонується продукт, що надходить баржами з Констанци.

Опитані учасники ринку повідомили, що націнки на баржі з Констанци зменшилися в середньому на $3/т до +$25-29/т до котирувань CIF Med. Премії на лютневі танкерні партії ДП з Греції не змінилися й становлять +$18-22/т до котирувань FOB Med. Ціновий арбітраж дозволяє привозити грецькі вантажі дешевше, ніж із Констанци, але через низькі продажі компанії намагаються не замовляти великих обсягів. «Греція наразі не рахується, бо розлити великий танкер займає більше часу, ніж баржу», — зазначив представник однієї з мереж АЗС.

Ще одним неприємним сюрпризом для ринку стала новина про відвантаження дизелю з турецького порту у Мармарі. Оператор цього постачання – Wexler – очікує на прибуття танкера 1 лютого. Вочевидь, піти на такий крок оперу дозволила ціна, яку міг дати продавець – турецький мегатрейдер Opet. Це може додатково ускладнити ситуацію на півдні, який уже рік потерпає від надлишку ресурсу.

Учасники ринку вважають, що принаймні у першій половині лютого торгівля на західних і південних базисах буде неактивною. Але багато залежатиме від інтенсивності постачань імпорту в цей період.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти