У початок

«Тіньовий флот» РФ забруднює береги ЄС нафтою — POLITICO

Попри санкції ЄС «тіньовий флот» Росії продовжує забруднювати моря біля берегів Європи нафтою, повідомляє POLITICO.

За розслідуванням видання спільно із SourceMaterial, торік щонайменше п’ять танкерів безперешкодно курсували європейськими водами після того, як залишили нафтові плями. Два з них і до того перебували у санкційному списку Великої Британії.

«Ці інциденти є величезною проблемою. Нам дуже пощастило, що наразі у нас немає жодної екологічної катастрофи», — заявив міністр енергетики Латвії Каспарс Мелніс.

За даними морської аналітичної компанії Lloyd’s List Intelligence, «тіньовий флот» наразі налічує близько 1 300 суден. Брюссель уже вніс до «чорного списку» 444 судна, заборонивши їм швартуватися в портах ЄС або користуватися західними послугами. Велика Британія, зі свого боку, запровадила санкції проти понад 450 суден.

За словами редактора Lloyd’s List Intelligence Річарда Міда, з огляду на те, що танкери «тіньового флоту», які часто ігнорують міжнародні правила судноплавства, становлять нині близько п’ятої частини світової танкерної місткості, це демонструє, як «ми ненавмисно підриваємо безпеку судноплавства, застосовуючи такий підхід до санкцій».

POLITICO із посиланням на оцінку Центру досліджень енергетики та чистого повітря (CREA) зазначає: очищення від великого розливу нафти, спричиненого таким танкером, може коштувати до €1,4 млрд. Якщо судно-порушника не вдасться знайти, рахунок, імовірно, оплатять європейські платники податків.

«Тіньовий флот — це відчайдушна та небезпечна спроба Путіна зберегти прибутки від нафти, водночас забруднюючи море», — заявив речник МЗС Великої Британії, додавши, що Росія використовує судна, які ігнорують базові стандарти безпеки, що підвищує ризик катастрофічних розливів.

Після того як POLITICO виявило, що минулого року пов’язані з Росією танкери зливали нафту у світовий океан, до «чорного списку» ЄС додали одне із суден-порушників, яке раніше називалося Innova.

У межах 19-го пакета санкцій проти Росії ЄС планує додати ще 118 танкерів «тіньового флоту». Крім того, за словами міністерки енергетики Фінляндії Сарі Мултала, Євросоюз має «вдарити по всьому ланцюжку створення вартості», пов’язаному з транспортуванням санкційної нафти.

«На практиці це означає внесення до чорного списку більшої кількості нафтопереробних заводів, які приймають нафту з російських танкерів, пов’язаних із нафтовими плямами, а також запровадження санкцій проти постачальників послуг для суден і реєстрів прапорів», — пояснив Ісаак Леві, керівник команди CREA з європейсько-російської політики та енергетики.

Він наголосив, що національні берегові охорони повинні затримувати судна під час їхнього проходження через європейські води, якщо ті були раніше помічені у розливах, ходили без чинного страхування або під «зручними» прапорами. «Мене шокує, що ці танкери після виявлення доказів розливу нафти та шкоди довкіллю не були затримані», — додав Леві.

Втім, трапляються поодинокі випадки затримання таких суден: у квітні Естонія затримала підозрюваний російський танкер «тіньового флоту», а минулого тижня французькі військові піднялися на борт подібного судна, запідозривши його в обході санкцій ЄС.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти