За даними морської розвідувальної фірми Windward AI, кількість кораблів, що плавають під прапором Габону, зростає, оскільки США посилюють перевірку інших країн, пов’язаних із суднами так званого темного флоту, повідомляє Bloomberg.
Згідно з даними Windward, кількість суден, які перейшли під прапор африканської держави, зросла уп’ятеро минулого місяця порівняно з середньомісячним показником за 2023 рік. Це означає, що на кінець січня під прапором Габону було понад 100 суден «темного флоту», порівняно з лише 20 у лютому 2023 року.
«Реєстр прапорів Габону почав набирати популярності як прапор зручності, пропонуючи зацікавленим сторонам легкий і дешевий притулок», − сказав в інтерв’ю Амі Даніель, головний виконавчий директор і співзасновник Windward AI. Це крок, спрямований на те, щоб залишитися подалі від уваги регуляторів, додав він.
Останніми місяцями США і їхні союзники посилюють обмеження цін на експорт російської нафти, націлюючись на трейдерів і фірми, що допомагають перевозити сиру нафту вище порогу, в рамках зусиль протистояти вторгненню москви в Україну. Регулятори також посилили перевірку кількох країн, чиї суднові реєстри зазвичай асоціюються з незаконною діяльністю, сказав Деніел.
«Судна під прапорами Ліберії, Сент-Кітс і Невіс і подібних регулятивні органи активно переслідують, що робить їх менш привабливими для поганих акторів», − сказав він. Відповідно до звіту Windward AI, у четвертому кварталі 2023 року трьома державами-прапорами для суден «темного флоту» були Панама, Ліберія і росія.
За даними Windward AI, майже 50 суден, які минулого місяця змінили прапор на Габон, перейшли під прапор Ліберії і Панами й належали компаніям, що базуються в росії. Усі судна повинні бути зареєстровані в державі прапора, яка потім забезпечує дотримання міжнародних морських правил, відповідно до законів ООН.
Так званий «темний флот» − група суден, які характеризуються непрозорою власністю і використанням оманливих практик, таких як відключення систем відстеження − швидко розширився після вторгнення росії в Україну 2022 року. Обмеження США на російську й іранську нафту, а також попередні обмеження на венесуельські вантажі, створили бурхливу торгівлю цими старими суднами, що працюють поза наглядом Заходу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти