Перша декада березня відзначилась абсолютним затишшям. Ринок спостерігає за коливанням зовнішнього ринку, очікуючи пожвавлення попиту. Перші теплі дні зігрівають надію на активізацію аграрних, і не тільки, споживачів, які цього року поки що не тішать постачальників своїми настроями.
У двотижневій динаміці середня ціна на бензин в Європі майже не змінилася. Але з початку місяця вартість ресурсу зменшилася на $47/т, або на 1,6 грн/л.
Дизпальне за два тижні здешевшало на $35/т (1,3 грн/л).
Динаміка європейських котирувань бензину з 9 лютого по 8 березня 2024 р., $/т
Динаміка європейських котирувань ДП з 9 лютого по 8 березня 2024 р., $/т
З початку місяця коливання курсу долара відносно гривні було в межах 0,30 грн/л.
Згідно з даними моніторингу Консалтингової групи «А-95», з 1 березня ціна на бензин марки А-95 зросла на 0,72 грн/л, до 46,30 грн/л, на дизельне пальне — на 0,21 грн/л, до 45,89 грн/л. За останній тиждень приріст для бензину становив 0,60 грн/л, для дизпального — 0,05 грн/л.
Станом на 8 березня на півдні вартість ресурсу коливалась у межах 42,95-44,40 грн/л. Зі слів трейдерів, протягом тижня найпривабливішими цінами (42,6 грн/л) відзначилися «Континенталь Трейд» і «БРСМ-Нафта», яка останнім часом усе частіше виходить на гуртовий ринок. На ринку кажуть, що це стало наслідком придбання компанією власного флоту.
Попит, зазначають трейдери, потроху оживає, але все ще залишається невисоким.
«Зараз кожен має свого клієнта. Продажі невеликі, чекаємо на аграріїв. Запити від них є, але поки це не впливає на загальну картину», – розповіли в одній із компаній. В іншій зазначили, що, швидше за все, аграрії активізуються ближче до кінця березня, коли встановиться тепла погода.
На заході країни ціни стартують від 44,3 грн/л. Незважаючи на блокування польсько-українського кордону дефіциту пального в цьому регіоні немає.
Вартість бензину на заході зросла до 45,2-46 грн/л, на півдні — до 43,7-45,5 грн/л.
Постачання
Баланси пального на ринку виглядають достатніми, хоча показники імпорту падають. У лютому середньодобовий імпорт дизельного пального зменшився на 3%, до 15,1 тис. т. У березні динаміка зменшення середньодобового постачання пального збереглася: за перші три дні весни середньодобовий ДП становив 12,1 тис. т.
Ситуація з постачанням бензину схожа: минулого місяця середньодобовий імпорт цього виду пального зменшився на 20%, до 2,4 тис. т, а вже у березні суттєво знизився і становив 1,16 тис. т. Березневий рівень – найнижчий з липня минулого року, коли оператори запаслись бензином напередодні підвищення акцизів. Вочевидь, це ще одна ілюстрація низьких продажів, про які кажуть усі без винятку власники автозаправних станцій.
Характерно, що на тлі зниження імпорту кількість імпортерів зросла. У лютому вона збільшилася на 7 компаній – до 249-ти. Для бензину — майже не змінилась і становила 94 компанії (-2).
Ситуація на польсько-українському кордоні залишається складною. Це продовжує бити по імпорту з Польщі й країн Балтії. Середньодобовий імпорт бензину з цих напрямків зменшився на 46%, до 0,78 тис. т, дизельного пального — на 22%, до 5,21 тис. т.
Зазначимо, що на наступний тиждень компанія Orlen Lietuva не змінювала премію на ДП, але якщо їх порівнювати з котируваннями, то премії зросли в середньому на $16/т, до $35-46/т. Окремі українські компанії не переглядали цін на пальне з цього базису. Так, автомобільні партії литовського дизелю від УНТК пропонувалися за 41,10 грн/л, бензину – 42,50 грн/л.
На румунському напрямку ситуація стабільна. Проблем із відвантаженням і наявністю ресурсу не виявлено. У лютому середньодобовий імпорт бензину з цього напрямку зріс на 46%, до 0,91 тис. т, дизпального — на 16%, до 3,47 тис. т. Схоже, що це і є найкращою ілюстрацією заміщення польських обсягів. Станом на 8 березня українські імпортери пропонували ДП з Констанци за 42,10-42,25 грн/л.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти