У початок

Терм-контракти–2021: пошук ціни в умовах хронічного переливу

Також є російською мовою

Контрактування нафтопродуктів за довгостроковими договорами на 2021 рік у цьому сезоні пов'язане з кількома важливими чинниками, які можуть різко змінити ефективність договорів наступного року. Це, в свою чергу, змушує гравців зважувати ризики. Про це трейдери повідомили enkorr у ході проведеного опитування.

Оголошення Білоруською нафтовою компанією тендеру на постачання в 2021 році дало старт активним перемовинам між покупцями і продавцями.

Джерело в БНК повідомило, що компанія й далі надаватиме перевагу пакетним пропозиціям, які було впроваджено торік. Нагадаємо, згідно з умовами торішнього тендеру обов'язковим було придбання бензину в пропорції 40% від заявленого обсягу дизельного пального.

«Цього року немає жорсткої умови щодо обсягів бензину, але перевагу ми будемо віддавати комплексній реалізації», – розповіло джерело в українському офісі БНК.

Воно також додало, що компанія не хотіла б розтягувати продаж на кілька конкурсів, тому розраховує на один етап.

«Будемо дивитися, виходячи з отриманих пропозицій, хочемо вийти на обсяги поточного року. Що не продамо, відправимо в РФ», – додав співрозмовник.

Опитані трейдери розповіли, що в попередніх обговореннях представники БНК повідомили, що хотіли б побачити в пропозиціях зростання на дизпальне обсягом до $5/т до поточних премій, які складають $18-22/т.

Учасники ринку сумніваються в зростанні ціни на білоруський продукт.

«Ми поки не розуміємо, що буде з російським імпортом, спецмито діє до кінця року. Якщо його скасують, білоруський контракт може стати проблемним. Тут потрібно говорити не про зростання, а про повернення премій до торішніх рівнів $6-14/т», – міркує один з великих українських трейдерів. Він також зазначає, що кожен долар у ціні білоруського продукту – це додаткові обсяги через морські порти, які будуть тягнути спотові ціни вниз, роблячи білоруські постачання невигідними.

Невизначеність із білоруськими «термами» вносить поява на ринку Нової нафтової компанії, яка нещодавно отримала право на експорт білоруських нафтопродуктів поряд з БНК. Правда, згідно з повідомленнями білоруської преси, поки йдеться винятково про мазут «Нафтана». Незважаючи на це, представники ННК ведуть активну роботу з українськими трейдерами, обіцяючи найближчим часом запропонувати продукт за конкурентоздатною ціною. Тим часом БНК заявляє, що продажі в Україні на 2021 рік – виключно її прерогатива.

«БНК продовжує залишатися єдиним продавцем на експорт нафтопродуктів білоруських НПЗ», – раніше заявив enkorr глава наглядової ради БНК Сергій Каморніков.

«І БНК, і ННК потрібен результат в Україні, щоб пред'явити його нагорі. Перші бачать його в підвищенні премій, другі – в контрактах як таких, які можуть бути тільки за рахунок обсягів БНК. Але щоб перетягнути клієнтів у БНК, треба запропонувати кращу ціну, поки ж ясності немає навіть з ресурсом», – каже трейдер великої мережі АЗС.

Серйозно підкоригувати плани білорусів (і не тільки їх) може найбільший гравець ринку – група «Приват». Підконтрольна їй «Укртатнафта» заявляє про готовність наростити перероблення, головною передумовою для чого є збільшена реалізація бензинів. Опитані трейдери говорять, що «Приват» поки не звертався з пропозиціями на 2021 рік. Якщо група зможе домовитися з найбільшими гравцями хоча б на 10-20% кременчуцьких бензинів у їхньому кошику, це може різко знизити попит на імпортний ресурс.

«Брати великі обсяги ми не будемо за будь-яких умов, це наші конкуренти, але, наприклад, по бензину А-92 і дизелю готові розширити роботу», – каже на умовах конфіденційності представник великої мережі автозаправок.

Також не виключено, що «Приват» може ініціювати питання введення дзеркальних обмежень щодо білоруського пального.

«Ринок Білорусі для нас наглухо закритий, акцизи на імпорт вчетверо вищі, ніж на продукт внутрішнього виробництва, а зверху ще 5%-е мито. У нас же немає ніяких бар'єрів для їх постачань. А ми могли б відправляти туди свій бензин, там сьогодні гарна кон'юнктура, величезні роздрібні маржі», – міркує інсайдер в «Укртатнафті».

Єдиним постачальником, який навряд чи піднесе який-небудь сюрприз, є «Орлен». Компанія ще не почала переговорного процесу на 2021 рік.

«Поляки постійно шукають привід знизити експорт в Україну, хоча попит на їх обсяг зберігається. Швидше за все, вони теж спробують підняти ціну, але навряд чи ринок піде на це, унікальність продукту потроху відходить», – вважає давній імпортер продукції Мажейкяйського НПЗ.

Також своє слово ще не сказали постачальники російських обсягів, у яких термін терм-контрактів закінчується відповідно до календарного року. Однак хороших очікувань особливо немає.

«Ринок хронічно перелитий, і це тягне ціни вниз. Я не розумію, про які надбавки може йтися. І буду щасливий, якщо вдасться відстояти поправки цього року!» – заявив постачальник російських обсягів, допускаючи, що одним-двома доларами на тонні, швидше за все, доведеться поступатися.

Чинник переповненості ринку відзначають усі без винятку опитані трейдери, вважаючи, що він стане ключовим при формуванні цін на 2021 рік.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти