Близько дюжини танкерів, які перебувають під санкціями США, простоюють біля Малайзії з іранською сирою нафтою, причому деякі з них стоять у центрі перевалки нафти понад місяць — це можлива ознака уповільнення логістики для чутливої торгівлі з Китаєм.
Відповідно до даних відстеження руху суден, зібраних Bloomberg, принаймні 11 танкерів із бочками держави Перської затоки або зупинилися біля Малайзії цього тижня, або рухаються на дуже низькій швидкості.
Кораблі, що містять близько 17 млн барелів, зосереджені в районі на схід від Малайзійського півострова, популярного місця для перевантаження іранської нафти з судна на судно.
Останніми місяцями логістика іранських нафтових постачань зазнала змін – основним експортним терміналам (наприклад, острову Харг) довелося переспрямовувати вантажі через транзитні пункти, зокрема Малайзію. Це сталося на тлі посиленого моніторингу після введення США санкційної політики «максимального тиску» проти Ірану. Санкції торкнулися суден та компаній, пов'язаних із режимом.
Обсяги іранської нафти, яка простояла поблизу Малайзії й Сингапуру щонайменше місяць, досягли найвищих показників з серпня. Такі дані наводить OilX, аналітичний підрозділ консалтингової компанії Energy Aspects.
Суднові брокери й аналітики зазначають, що кількість танкерів у цьому районі перевищує звичайні рівні, проте точну кількість кораблів, що простоюють, складно визначити: багато суден навмисно вимикають транспондери, щоб приховати свої переміщення.
Дані OilX показують, що за останні два тижні зростає кількість суден, які простоюють з іранською нафтою. Ці цифри будуть переглядатися, оскільки з’являться нові трансфери, які важко відстежити.
Наразі не зовсім зрозуміло, чи чекають завантажені нафтою танкери біля Малайзії, щоб здійснити перевантаження з судна на судно, чи вони просто чекають купівлі відсотків від приватних нафтопереробних заводів (НПЗ) у Китаї.
Перевантаження нафти у відкритому морі стає все складнішим, оскільки флот несанкціонованих танкерів, доступних для транспортування іранської сировини, скорочується.
Ті, хто бере участь у ланцюжку постачання Ірану — від судновласників до портів і нафтопереробних заводів, — були у стані підвищеної готовності після останнього кроку Вашингтона, який наклав санкції на приватний НПЗ, на додаток до термінала зберігання й танкерів.
На кінець лютого понад дві третини танкерів, які перевозили іранську нафту 2024 року, було занесено у чорний список. Цей крок збігся з уповільненням транспортування нафти в морі й змусив судна змінити свої назви й прапори, під якими вони плавають.
Однак зусилля США навряд чи повністю зупинять торгівлю нафтою між Іраном і Китаєм. Держава Перської затоки все ще має вільні судноплавні потужності.
За даними Tankertrackers.com Inc., фірми, яка використовує супутникові зображення й інші інструменти для відстеження постачань сирої нафти, наразі понад 20 танкерів стоять порожніми біля вантажного термінала на острові Харг.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти