Глобальні крек-спреди для дистилятного мазуту дещо посилилися за останній місяць, оскільки запаси зросли не настільки, як очікувалося, враховуючи масштаб спаду виробництва і вантажних перевезень у великих економіках. Про це повідомляє Reuters.
Дистилятне паливо, таке як дизельне пальне і газойль, здебільшого використовується для вантажного транспорту, виробництва і будівництва, у менших кількостях – для опалення житлових і комерційних приміщень.
Споживання палива і запаси корелюють із діловим циклом, особливо в секторі торгівлі, а не послуг.
Споживання дистилятів у Північній Америці і Європі сповільнилося з середини 2022 року у відповідь на спад у виробництві й вантажних перевезеннях.
У той же час росія продовжує експортувати дистилятний мазут, незважаючи на санкції, введені США і Євросоюзом, щоб уникнути серйозних збоїв у постачанні.
Зростання запасів призвело до певного розпалу ринку і вдвічі знизило маржу переробки дизельного пального й газойлю порівняно з рекордним піком у жовтні 2022 року.
Валова маржа переробки при виробництві американського дизеля з Brent (обидва постачено в грудні 2023 року) впала до $172США за тонну наприкінці квітня з $316США за тонну в жовтні 2022 року.
Валова рентабельність виробництва європейського газойлю з Brent (обидва постачено в грудні 2023 року) впала до $114США за тонну з $254США за той же період.
Але протягом останніх 4-6 тижнів креки дизельного пального і газойлю стабілізувалися й трохи відновилися, оскільки запаси залишилися нижчими, ніж очікувалося кілька місяців тому:
У Європі запаси дистиляту зросли на +32 млн барелів на кінець травня 2023 року порівняно з найнижчою точкою в кінці червня 2022 року, але все ще були на -32 млн барелів (-8%, або -1,00 стандартного відхилення) нижче від попереднього рівня.
У Сингапурі запаси зросли на +2 млн барелів на початок червня 2023 року порівняно з червнем 2022 року, але все ще були на -2,5 млн барелів (-23% або -1,16 стандартного відхилення) нижче від середнього за 10 років рівня.
У Сполучених Штатах запаси зросли на +5 млн барелів із червня 2022 року, але все ще були на -22 млн барелів (-16%, або -1,18 стандартного відхилення) нижче від середнього сезонного значення за 10 років.
Відносно скромне накопичення товарних запасів змусило трейдерів переглянути перспективи, але з урахуванням важливих регіональних відмінностей на основі місцевих економічних показників.
З початку травня хедж-фонди й інші менеджери з управління капіталом стали дещо менш ведмежими щодо цін на дистилят, зменшивши свою раніше майже рекордну негативну позицію.
6 червня портфельні інвестори підвищили свої сумарні ф’ючерсні та опціонні позиції на дистиляти до 3 млн барелів (20-й процентиль за всі тижні з 2013 року), порівняно з 27 млн чистих коротких позицій (6-й процентиль) 2 травня.
Але інвестори набагато більше налаштовані на американське дизельне пальне, з позицією 15 млн барелів (54-й процентиль), що відображає більш жорсткі запаси й залишкову силу економіки США в умовах зростання процентних ставок.
Навпаки, вони песимістично налаштовані до європейського газойлю, з чистим дефіцитом 12 млн барелів (3-й процентиль), враховуючи, що регіональна економіка вже перебуває в рецесії.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти