Продажі суднового палива у провідних глобальних портах заправки сповільнюються на початку цього року, оскільки сектор судноплавства бореться з невизначеністю щодо геополітики і впливу ескалації тарифів на світову торгівлю, повідомили джерела Reuters у галузі.
Згідно з офіційними даними, продажі суднового палива на заправних центрах № 1 і № 3 у світі, Сингапурі й Фуджейрі в Об’єднаних Арабських Еміратах, становили 9,78 млн метричних тонн (62,09 млн барелів) за перші два місяці 2025 року, що на 9% менше, ніж за аналогічний період торік.
У лютому продажі суднового палива у Сингапурі впали до мінімуму за 20 місяців, а кількість суден, що заходять у найзавантаженіший порт світу, також різко впала до дворічного мінімуму.
У лютому продажі Фуджейри впали до рекордно низького рівня. Другий заправний центр Роттердама опублікує дані про бункерні продажі наприкінці кварталу, і європейські трейдери сказали, що попит також сповільнюється.
«Відбулося деяке уповільнення попиту, оскільки економічна активність відстає. У результаті ставки на вантажні перевезення також нижчі», — сказав європейський трейдер.
Сектор судноплавства обслуговує 80% світової торгівлі, яку було порушено, оскільки президент США Дональд Трамп запровадив або погрожує запровадити мита для ключових торгових партнерів, що спричинило заходи у відповідь.
«Суднотранспортні компанії тепер оптимізують свою діяльність більш обережно, щоб орієнтуватися у мінливих тарифних умовах і геополітичній нестабільності», — сказав Крістіан Рулоффс, генеральний директор платформи для торгівлі й оренди контейнерів Container xChange.
З його слів, зниження попиту на морське паливо є відображенням ширшої невизначеності у світовій торгівлі.
Зменшення бункерної торгівлі сталося після того, як глобальні продажі підскочили торік після нападів єменських хуситів на судноплавство в Червоному морі, що спонукало більшість операторів переспрямовувати судна навколо південної Африки.
За оцінками кількох постачальників бункерів, кількість запитів на купівлю палива у Сингапурі в січні й лютому впала щонайменше на 20% порівняно з тим же періодом торік.
Спотові премії за постачене 0,5% бункерного палива з низьким вмістом сірки у Сингапурі коливаються близько $10 за тонну після падіння до $5-10 наприкінці лютого, що є найнижчим показником принаймні за рік, свідчать дані галузевих джерел.
«Ми не впевнені, куди зник попит, — сказав торговець бункерним паливом в Азії. — Зазвичай якщо попит у Сингапурі низький, ми можемо спостерігати зростання попиту з боку інших портів (у регіоні), але цього не відбувається».
Попит у ключових автозаправних портах Північно-Східної Азії також був прохолодним, оскільки постачальники у Чжоушані, центрі на сході Китаю, знизили ціни щонайменше на $5 за тонну нижче від рівня Сингапуру з середини січня, щоб підвищити попит, повідомили джерела.
Торговельні джерела в Європі повідомили, що попит на бункерування у ключових портах регіону Амстердам-Роттердам-Антверпен (ARA) також уповільнився напередодні постанови ECA (зона контролю викидів у Середземному морі), яка набуває чинності у травні й вимагає від суден використовувати мазут із вмістом сірки 0,1% порівняно з 0,5%.
«Великі контейнерні судноплавні компанії не хочуть замовляти занадто багато VLSFO (мазуту з дуже низьким вмістом сірки), щоб не застрягти з ним, коли ECA почнеться в травні», — сказав паливний брокер.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти