Затримки транспорту на західному кордоні й зміни митних правил в Україні суттєво обмежили постачання з заходу і спровокували дефіцит ресурсу на південному напрямку.
Останні продажі ПБТ у Галаці здійснювалися за $750/т, це на $5/т дорожче порівняно з минулим тижнем. Але в компанії Bulmarket повідомили, що наразі не укладають нових угод через відсутність продукту. Також немає пропозицій у Плоєшті.
Зі слів трейдерів, постачання по Дунаю не встигають за підвищеним попитом з боку українських компаній, які зіткнулися з неможливістю імпортувати газ із Польщі й високими цінами на внутрішніх аукціонах. «Газ на термінал надходить за графіком, але наразі все продано», — каже оператор терміналу в Галаці. Учасники ринку повідомляють, що наприкінці цього тижня в гирло Дунаю надійдуть дві партії газу, тому ситуація має дещо покращитися.
Через скорочення у Польщі пропозицій газу, що гарантовано без проблем буде розмитнений в Україні, цінники на такий ресурс зростають. Так, вартість автомобільних партій ПБТ на східних терміналах Польщі з урахуванням транспорту до кордону зросла за тиждень на $30-45/т і досягла $792-844/т. У Латвії й Литві пропозиції майже не змінилися і становлять $768-818/т на умовах FCA.
Залізничні партії ресурсу з Польщі, Угорщини й Словаччини цього тижня пропонуються в діапазоні $800-860/т, що в середньому на $30-70/т більше, ніж тиждень тому. Відомо про укладання кількох угод на рівні $800-810/т. З огляду на ситуацію з автомобільними перевезеннями попит на залізничний ресурс очікувано зростає.
«З’явилися клієнти, які раніше купували у нас переважно в автоцистернах», — каже польський трейдер, додаючи, втім, що перехід на залізничний канал постачань — не панацея. З його слів, вагони також ідуть не дуже швидко, тому що залізничні переходи мають обмежену пропускну здатність.
Іншим чинником здорожчання польські компанії називають зростання котирувань у Північно-Західній Європі. Протягом тижня пропан здорожчав на $18/т, до $573/т CIF ARA, а вартість продукту в балтійських портах Польщі збільшилася на $10-30/т, до $740-780/т. З урахуванням транспорту до українського кордону, морський газ коштуватиме $850-880/т DAP Ягодин/Ізов. Але наразі існують певні перешкоди у постачаннях продукту з балтійських портів.
Як раніше повідомляв enkorr, після впровадження змін до Митного кодексу більшість партій американського LPG зіткнулася з труднощами з розмитненням. «Постачальник із США зазвичай надає документи, але не підтверджує їх в інших установах. Все це потребує часу і торкається багатьох людей по всьому світу, тим більше, що документи на 40 тисяч тонн, а автоцистерна вміщує всього 20 тонн, тому складно поєднати одне з одним», — скаржиться великий польський трейдер. Тим часом український трейдер налаштований оптимістично: «Зараз проходять консультації з митниками, а постачальник займається документами. Питання з імпортом американського газу згодом буде вирішено».
У той час як газ для українських покупців дорожчає, ціни на внутрішньому ринку Польщі зменшуються. Цього тижня автомобільні партії російського ПБТ на східних терміналах здешевшали на 50-100 зл/т ($12-24/т), до 2750-2800 зл/т ($652-664/т). З початку місяця ціни на пропан-бутанову суміш на сході Польщі зменшилися на 300-350 зл/т ($71-83/т). Залізничні партії продукту на білорусько-польському кордоні протягом тижня здорожчали на $5/т, до $485-515/т. «Зміни у Митному кодексі відсіяли частину польських постачальників, через це в Польщі зростає пропозиція російського ресурсу», — висловив своє бачення ситуації один з українських імпортерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти