США запровадили санкції проти семи суден скрапленого природного газу, пов’язаних із росією, включно з суднами, які, ймовірно, завантажувалися на їхньому новітньому експортному об’єкті в Арктичному регіоні, повідомляє Bloomberg.
Відповідно до списку, опублікованого 23 серпня Міністерством фінансів США, серед суден СПГ були Pioneer і Asya Energy, які завантажили перші дві партії з проєкту Arctic LNG 2, який раніше потрапив під санкції США.
Останній крок підкреслює, наскільки швидко США готові діяти: Arctic LNG 2 завантажив свій перший підозрілий вантаж менше місяця тому.
Санкції стали новим ударом по росії, оскільки вона витратила місяці на створення «тіньового» флоту танкерів для СПГ, подібно до того, як вона робила для транспортування сирої нафти й продуктів. Такі судна мають непрозору власність, невідомих страховиків і застосовують такі методи, як приховування свого місцеперебування шляхом вимкнення або маніпулювання системами автоматичної ідентифікації.
Завантаження двох партій на Arctic LNG 2 було зафіксовано за допомогою супутникових знімків. Покупці вантажів на борту Pioneer і Asya Energy, яких наразі видно на засобах стеження за судами, як і в морі, залишаються незрозумілими. Було показано, що Pioneer перебуває на північ від Суецького каналу в Середземному морі станом на 23 серпня, а Asya Energy з’явилася біля берегів Норвегії.
Наприкінці минулого року США запровадили санкції проти заводу Arctic LNG 2, перешкодивши початку експорту. У той час як обмеження утримували іноземні компанії й зупиняли доставлення готових до льоду авіаносців, росії, ймовірно, вдалося обійти обмеження, використовуючи «тіньовий» флот.
Інші пов’язані з судноплавством і технічні компанії також потрапили під санкції 23 серпня, включно з індійським власником Ocean Speedstar Solutions і White Fox Ship Management, що базується в Дубаї, обидві пов’язані з суднами, які нещодавно потрапили під санкції.
Влада США, ЄС і Великобританії наклали санкції на десятки танкерів, пов’язаних з торгівлею російською нафтою з кінця минулого року. Хоча ці заходи мали обмежений вплив на ринки вантажних перевезень або на потік російської нафти, однак вони призвели до того, що десятки суден простоювали, ускладнюючи логістику ланцюжка енергопостачання москви.
Everest Energy, частина підозрюваного «тіньового» флоту суден, зібраних москвою для транспортування газу охочим покупцям, тепер, здається, є третім танкером, який наближається до заводу. Його теж внесли у новий список санкцій США.
Також під санкції потрапили North Sky, North Mountain, North Air і North Way, які використовувалися для переміщення вантажів, завантажених на іншому російському заводі з експорту СПГ — «ямал СПГ». Ці чотири судна зупинилися в Зебрюгге (Бельгія), щоб забрати вантажі зі спеціалізованих суден льодового класу. Ця операція також буде заборонена з березня наступного року відповідно до санкцій Європейського Союзу.
Цей діючий завод не перебуває під санкціями.
«Це велика справа, яка показує, що Сполучені Штати не зловживають своєю метою знищити російський сектор СПГ, – сказав Едвард Фішман, старший науковий співробітник Центру глобальної енергетичної політики Колумбійського університету. – США націлені не лише на об’єкти — вони націлені на постачання».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти