Санкції проти продажу нафти росії все більше ставлять у невигідне становище тих нафтопереробників, які більше не можуть купувати нафту виробника ОПЕК+.
Відповідно до даних про справедливу вартість, зібраних Bloomberg, у частинах Азії, де російська нафта більше не входить у меню через санкції, нафтопереробні заводи (НПЗ) зараз майже не отримують прибутку від переробки близькосхідних барелів.
Падіння, викликане слабким попитом і розширенням переробних потужностей, призвело до того, що деякі заводи в регіоні з найбільшим споживанням нафти в світі обмірковують плани скоротити виробництво палива. Існують також припущення, що незабаром скорочення можуть відбутися в Європі.
Але картина зовсім інша для НПЗ в Індії й Китаї, які все ще купують нафту зі знижкою в росії та інших країнах, таких як Іран і Венесуела. Відповідно до даних, зібраних Bloomberg, ціна на нафту, що постачається в Індію із західної росії, приблизно на $9 за барель дешевша, ніж дубайська сира нафта, яка є еталоном на Близькому Сході. Бочки з Емірату також будуть дорожчими для нафтопереробних заводів, оскільки ціна Дубая не включає транспортування вантажів.
Згідно з даними OilChem, у Китаї теоретична норма прибутку для незалежних переробників країни, також відомих як чайники, незначно змінилася щотижня на рівні 825 юанів за тонну, або близько $16 за барель, за останні доступні дані за 14 квітня. Це більш ніж удвічі більше, ніж на початку січня.
«Чайники отримують прибуток, використовуючи значну знижку на нафту з росії й Ірану», — сказав Цзянан Сун, лондонський аналітик Energy Aspects Ltd.
У березні Китай збільшив переробку до рекорду, а Energy Aspects прогнозує збільшення імпорту сирої нафти в цьому й наступному місяцях.
За даними уряду, у квітні-грудні минулого року два найбільші державні нафтопереробні підприємства країни зафіксували валову маржу переробки понад $20 США за барель, різке зростання щонайменше на 150% порівняно з попереднім фінансовим роком. Цьому сприяє приплив знижених барелів.
Минулого місяця Китай отримав найбільший обсяг нафти з росії за всю історію, свідчать дані митниці. Відповідно до даних відстеження танкерів, зібраних Bloomberg, Індія також продовжила імпортувати найбільшу кількість основного в росії сорту Urals того ж місяця.
У той час як нафтопереробники європейського блоку були змушені скоротити закупівлі російської сирої нафти, їхній імпорт нафтопродуктів з Індії й Китаю різко зріс, що ще більше знизило маржу.
Згідно з даними аналітичної компанії Kpler, у середньому близько 363 тис. барелів чистих нафтопродуктів щодня доставлялося в регіон із двох азіатських економік у грудні-квітні, що майже втричі більше, ніж 2021 року.
«Те, що відбувається далі, вплине на попит на нафтопродукти й ціни на них», — сказав Джованні Стауново, аналітик UBS Group AG.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти