Після стрімкого обвалу 2022 року через повномасштабне вторгнення ринок пального відновлювався протягом двох років, але вже у 2025-му демонструє перші ознаки рецесії. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95», які представив її директор Сергій Куюн на конференції Petroleum Ukraine. Warsaw’25.
Обсяги споживання дизельного пального цього року прогнозуються на рівні 6 985 тис. тонн, що на 13% менше порівняно з 2021 роком (8 021 тис. тонн).
Це зниження експерт пов’язує зі спадом економічної активності, скороченням промисловості й загальним зменшенням території й населення.
«Спад по дизельному пальному буде невеличкий, але він буде. Це природно в умовах стагнації економіки, яка здебільшого споживає саме дизпальне», — пояснив Куюн.
Ринок бензину тримається стабільніше. 2025 року очікується споживання на рівні 2 365 тис. тонн — це лише на 13% менше, ніж у «довоєнному» 2021-му (2 707 тис. тонн).
«По бензинах у нас є навіть деяка активізація. Думаю, що це наслідок того, що скраплений газ зрівняли в оподаткуванні з рештою моторних палив», — вважає Сергій Куюн, акцентуючи на тому, що споживання бензину відображає тенденції у поведінці приватних автовласників.
При цьому, за його прогнозом, баланс ринку автогазу на 2025 рік — близько 1,1 млн тонн, що на 45% менше, ніж 2021 року (1 956 тис. тонн).
Як зазначає експерт, головна причина падіння обсягів споживання скрапленого газу 2025 року — рекордне зростання кількості електромобілів в Україні. На сьогодні в країні налічується вже 160 тис. електрокарів — у кілька разів більше, ніж у Польщі, загальний автопарк якої в рази більше від українського.
«Країна у війні, а ми фактично дотуємо кожний електрокар — з нього не сплачуються ані мита, ані акциз, ані ПДВ, які своєю чергою сплачуються власники авто на бензині чи дизелі. Це просто нонсенс!» — вважає Куюн.
Нагадаємо, у Верховній Раді зареєстровано два законопроєкти, які передбачають продовження пільг на ввезення в Україну електромобілів після 1 січня 2026 року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти