У початок

Саудівський імпорт дизельного пального з росії б'є рекорди

Провідний експортер сирої нафти Саудівська Аравія максимізує прибутки від нафтопереробки, імпортуючи безпрецедентну кількість дешевого російського дизельного пального та, у свою чергу, доставляючи рекордні обсяги в Сингапур, де паливо може досягти вищої маржі, свідчать дані відстеження руху суден.

Як повідомляє Reuters, росії довелося переспрямувати обсяги, які вона продавала до Європи, яка раніше була її домінуючим товарним ринком, після того, як у лютому Європейський Союз заборонив імпорт нафтопродуктів у відповідь на повномасштабне вторгнення москви в Україну.

Зі слів трейдерів і аналітиків, це дозволило державному нафтовому гіганту Saudi Aramco збільшити травневий обсяг імпорту в Сингапур до рекордних рівнів і заробити на кращому арбітражному нетбеку на сході, ніж у Європі.

«Постачання дизельного палива в Сингапурі відносно обмежене через обслуговування регіональних нафтопереробних заводів, у той час як постачання на Близькому Сході зростають, що може створити для трейдерів можливості спотового арбітражу для переміщення вантажів (у Сингапур)», — сказала керівник відділу аналізу Vortexa APAC Серена Хуанг.

Саудівська Аравія імпортує до 500 тис. тонн (3,7 млн барелів) або більше російського дизельного пального в травні, причому більша частина прибуде до Рас Танура, де розташовано один із нафтопереробних заводів Saudi Aramco. 

У той же час дизель із Саудівської Аравії, який надходить до Сингапуру, має досягти 400 тис. тонн — безпрецедентний рівень, згідно з даними Refinitiv, Vortexa і двох галузевих джерел, які поділилися за ЗМІ інформацією на умовах анонімності. 

Зростання постачань із Саудівської Аравії може поповнити запаси в Сингапурі, оскільки експорт із Північно-Східної Азії падає під час сезону капітального ремонту нафтопереробних заводів між травнем і липнем, додали джерела.

Однак незрозуміло, чи Саудівська Аравія зберігала частину свого власного виробництва і натомість постачала переважно російські вантажі через обмінні угоди, оскільки обидва мають типові дизельні характеристики.

Згідно з даними торгових джерел і Refinitiv, російські вантажі сірчаного газойлю з вмістом сірки 10 ppm торгуються зі знижкою приблизно в $30США за барель до котирувань на Близькому Сході, порівняно зі спотовими надбавками в Азії за той самий сорт у 16 центів за барель до котирувань Сингапуру.

За даними Kpler, експорт дизельного пального з Саудівської Аравії в усьому світі в квітні досяг історичного максимуму в 3,7 млн тонн. Очікувалося, що нафтопереробний завод у Джізані, що належить винятково Aramco, збільшить експорт ДП, коли обсяги сирої нафти стабілізуються.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти