Саудівська Аравія розкуповує мільйони барелів російського дизельного палива, водночас відправляючи власний ресурс покупцям у ЄС.
Королівство імпортувало 174 тис. барелів на добу (б/д) дизельного пального й газойлю з росії у квітні. У травні імпорт складе ще більше, свідчать дані, зібрані Bloomberg на основі даних аналітичної компанії Kpler.
При цьому зазначається, що країна Близького Сходу не спрямовує назад у Європу російське паливо, яке імпортує, це було б порушенням санкцій Європейського Союзу.
«Робота на нафтопереробних заводах призвела до зростання імпорту, повідомило джерело, знайоме із ситуацією. Додаткове експортоване паливо, яке надходило з різних куточків країни, виготовлялося за різними специфікаціями й часто підлягало довгостроковим зобов’язанням щодо постачання», — пише агентство.
Торговельні потоки є лише одним із прикладів того, як ринок нафти досі поглинув агресивні західні санкції — і обмеження цін — на продаж російської нафти, дозволяючи сирій нафті й паливу в країні продовжувати надходити у великих обсягах.
Потоки загалом узгоджувалися з даними Vortexa Ltd. Bloomberg перевірив сліди суден та іншу інформацію про завантаження вантажу.
За даними Kpler, минулого місяця ця країна Близького Сходу випередила США і стала другим у світі експортером дизельного пального й газойлю.
Приблизно 35% загального квітневого експорту країни було спрямовано в країни Європейського Союзу та Великобританію.
Основна частина цих постачань походила з портів Саудівської Аравії «Джубайль» і «Янбу». Деякі також поїхали в Африку.
Натомість бочки російського походження прибули в порти королівства Рас-Танура та Джізан.
Очікується, що імпорт Саудівською Аравією дизельного пального зросте в середньому з 31 500 барелів на день 2022 року до приблизно 150 тис. б/д протягом решти цього року, сказав Іман Насері, керуючий директор консалтингової компанії FGE на Близькому Сході.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти