Санкції США щодо ключового китайського нафтового терміналу змінюють маршрути сировини та можуть скоротити постачання на низці державних НПЗ, пише Bloomberg.
Минулого тижня до «чорного списку» внесли термінал сирої нафти Rizhao Shihua, який обробляє близько 9% імпорту сирої нафти Китаю. За оцінкою Energy Aspects, це може зменшити постачання на кілька заводів у провінції Шаньдун до 250 тис. б/д. Найбільше ризикують НПЗ державної Sinopec, з’єднані з об’єктом трубопроводом.
Обмеження проти Rizhao та іншої портової інфраструктури стали ескалацією американського тиску на учасників торгівлі енергоносіями між Китаєм та Іраном і виходять за межі впливу лише на незалежні «чайники». Термінал Rizhao частково належить Sinopec через «дочки» і є найбільшою точкою входу іноземної сирої нафти для її НПЗ.
У Sinopec (China Petroleum & Chemical Corp.) оперативно не прокоментували можливий вплив санкцій.
Танкери вже змінюють курс, щоб оминути термінал: судно Spherical з близько 2 млн барелів бразильської нафти розвернулося з Річжао до Цаофейдяню (провінція Хебей) у понеділок вранці, свідчать дані відстеження, зібрані Bloomberg.
За даними Kpler, оператор «підсанкційного» терміналу торік імпортував понад 1 млн б/д, з них близько 189 тис. б/д припадало на Іран.
Найбільше, за оцінкою Energy Aspects, ризикує НПЗ Sinopec у Лояні (200 тис. б/д), який значною мірою залежить від трубопровідних постачань із терміналу. Перебої можливі й на НПЗ Yangzi та Jinling, що також під’єднані до Річжао.
«Основний вплив відчують державні НПЗ, які отримують несанкціоновану сиру нафту через термінал, оскільки санкціонована нафта становить лише близько 25% його імпорту», — зазначила Емма Лі, старша аналітикиня Vortexa.
Загалом вплив на попит Китаю на сиру нафту має бути короткостроковим: трейдери перенаправляють вантажі до інших портів, додають у Energy Aspects.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти