Останній раунд широкомасштабних санкцій США спрямовано на розширення російського виробництва СПГ і торгівлю ним, оскільки москва прагне диверсифікувати свій експорт природного газу після скорочення постачань трубопровідного газу в Європу, пише Energy Intelligence.
Санкції, запроваджені 14 вересня, стосуються загалом понад 150 фізичних і юридичних осіб, зокрема неросійських, «у зв’язку з незаконним вторгненням росії в Україну», заявив Держдепартамент США.
Окрім СПГ, санкції стосуються інженерних і будівельних компаній, які беруть участь у різноманітних нафтогазових проєктах у росії, а також дочірнього розвідувального підрозділу «газпрому» — «газпром нєдра», які, на думку США, сприяють майбутнім енергетичним доходам росії.
Санкції щодо СПГ стосуються приватного заводу «новатек» Arctic LNG 2 потужністю 19,8 млн тонн на рік, а також перевантажувальних терміналів у мурманську й на камчатці, запуск яких заплановано на кінець року. Як вважає Державний департамент США, ці проєкти «залучені до розширення виробництва енергії й майбутнього експортного потенціалу росії».
Незважаючи на війну, російський експорт СПГ досяг рекордного рівня в Європі в минулому році й залишається високим 2023 року, головним чином надходячи з флагманського заводу СПГ «новатек» в Арктиці, запущеного 2017 року. Експорт рф конкурує зі зростаючими постачаннями СПГ в США, які також, за даними Kpler, підскочили 2022 року й збільшилися на 6% порівняно з роком, до 36,4 млн тонн за перші вісім місяців 2023 року.
Повні наслідки нових санкцій США ще невідомі. Подібно до попереднього раунду санкцій у липні, коли Вашингтон уніс в чорний список ще одного ключового інженерного підрядника, Nipigas, включення ще чотирьох підрядників Arctic LNG 2 до списку спеціально визначених громадян і заблокованих осіб (SDN) додає ще один рівень ускладнень.
Вони прагнуть зменшити можливості проєкту закуповувати іноземне обладнання, на яке все ще покладається Arctic LNG 2, для своїх другої й третьої ліній, запуск яких заплановано на кінець 2024 й 2026 років. Але навряд чи вони повністю зупинять будівництво, вважають спостерігачі. Перший потяг вантажопідйомністю 6,6 млн тонн на рік вже перебуває на стадії введення в експлуатацію й готується розпочати комерційні відвантаження в середині січня 2024 року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти