У початок

Ринок авіапального скоротився вдвічі

Також є російською мовою

Баланс ринку авіаційного пального в жовтні 2020 р. скоротився в 1,8 раза, до 29,3 тис. т, у порівнянні з аналогічним періодом 2019 р. (52,3 тис. т). Про це enkorr повідомили в «Консалтинговій групі А-95» з посиланням на дані власного дослідження.

Кременчуцький НПЗ (ПАТ «Укртатнафта») в жовтні 2020 року виробив 8,5 тис. т авіапального, що становить 29% обсягу всього ринку. На імпорт відповідно припало 71%, або 20,8 тис. т, тоді як ще в серпні вітчизняне виробництво займало 43,5% ринку, імпорт – 56,5%.

В «А-95» відзначили, що Кременчуцький НПЗ за звітний місяць зберіг виробництво авіаційного пального на рівні вересня 2020 р. (8,8 тис. т).

Відзначимо, у зв'язку з обмеженням на пасажирські авіарейси «Укртатнафта» скорочувала виробництво гасу з березня 2020 р.. При цьому мінімального значення цей показник досяг у квітні – 2,8 тис. т.

За підсумками десяти місяців поточного року баланс ринку авіапалива в порівнянні з січнем-жовтнем 2019 р. скоротився вдвічі й склав 208,5 тис. т, з яких 56% припадає на імпортний ресурс, 44% – на внутрішнє виробництво.

Як повідомляв enkorr, прикметною рисою жовтня стало повернення на ринок білоруського гасу – 7,5 тис. т. Імпортером ресурсу виступила компанія ОККО. Відзначимо, в серпні й вересні 2020 р. білоруський ресурс не імпортувався через різке скорочення споживання й діяльності ключового партнера «Білоруської нафтової компанії» – компанії Baltic Grand Service (BGS).

Нагадаємо, ЗАТ «Білоруська нафтова компанія» 12 листопада проведе відкритий конкурс комерційних пропозицій з реалізації на довгостроковій основі до 120 тис. т пального для реактивних двигунів марки РТ виробництва ВАТ «Нафтан».

Тим часом, у «Консалтинговій групі А-95» зазначають, що активний імпорт білоруського авіапалива перебуває під питанням, по-перше, у зв'язку з фактичним відходом найбільшого покупця в особі Baltic Grand Service, і, по-друге, через агресивну цінову політику «Укртатнафти», що має надлишки гасу й нарощує присутність в аеропортах.

До того ж, різке падіння обсягів споживання авіапального стало наслідком пандемії COVID-19, через загрозу якої уряд України запровадив обмеження на пасажирські авіарейси з 17 березня. Загальний баланс ринку за перше півріччя 2020 року порівняно з аналогічним періодом торік знизився вдвічі, до 105,8 тис. т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти