2022 року Євросоюз імпортував з росії близько 220 млн барелів дизельного пального, випливає з даних Vortexa, зібраних Bloomberg. З 5 лютого весь імпорт дизелю з росії в Європу буде заборонено у рамках санкцій. Як зазначає Bloomberg, головним постачальником дизелю замість російських постачань може стати Китай.
Європейські країни дуже залежать від російського дизелю. 2021 року понад половину всіх морських постачань дизелю в ЄС і Великобританію йшли з росії. До грудня 2022-го імпорт скоротився приблизно до 40% завдяки збільшенню постачань із Саудівської Аравії й Індії.
Однією з альтернатив може стати Близький Схід. Національна нафтова компанія Абу-Дабі домовилася про постачання в Німеччину. Індія й США за останні тижні вже збільшили постачання в ЄС. За даними Vortexa, у січні імпорт дизельного пального і бензину в Європу з США досягне дворічного максимуму. У грудні постачання дизельного пального і бензину з США в Європу досягли 660 тис. тонн – це найвищий обсяг спрямованих у Європу вантажів із вересня 2020 року.
Останніми місяцями різко зросли постачання ДП з Китаю. Попри те, що тільки невелика частина цих вантажів вирушає в Європу, Китай збільшує постачання в сусідні країни. Це може звільнити потужності інших виробників й спрямувати їх у Європу.
Постачання Китаєм дизельного пального в грудні 2022 року досягло найвищого рівня принаймні з 2016 року. Перша квота Китаю на експорт палива на 2023 рік збільшилася майже на 50% порівняно з аналогічним періодом 2022 року, зазначає Bloomberg.
Як раніше писав Bloomberg із посиланням на джерела, уп'ятеро збільшити постачання дизельного пального в Європу також може Кувейт.
При цьому попит на дизель у Європі останнім часом загалом знижується. Зі слів експерта аналітичної компанії Argus Бенедикта Джорджа, на якого посилається Bloomberg, попит на дизпальне в Європі вже знизився щонайменше на 5% у річному обчисленні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти