У початок

Росія посилює таємні перевезення вантажів, щоб забезпечити експорт своєї нафти

Оскільки російське повномасштабне вторгнення в Україну вступає в четвертий рік, москва все частіше вдається до таємних перевезень вантажів, борючись із санкціями й намагаючись зберегти експорт нафти.

Переспрямування вантажів зі спеціалізованих танкерів-човників і суден, які перебувають під санкціями, допомагає підтримувати потоки з російських портів у Тихому океані й Арктиці, свідчать дані відстеження руху суден, зібрані Bloomberg. Проте постачання різко впали за останній тиждень, і доставляння вантажів до Китаю й Індії виявилося складним.

Щоденні потоки сирої нафти за сім днів до 23 лютого впали приблизно на 730 тис. барелів, або 21%, порівняно з попереднім тижнем, до 2,84 млн. Падіння знецінило більше, ніж половину стрибка на 55%, який спостерігався минулого тижня.

Зменшення постачань із Чорного моря й Арктики минулого тижня призвело до того, що чотиритижневі середні потоки знизилися приблизно на 90 тис. барелів на день (б/д) порівняно з попереднім тижнем, до 2,94 млн б/д. Жоден із дев’яти танкерів, які покинули мурманськ після того, як минулого місяця потрапили під санкції США, ще не розвантажився.

Ознакою того, що санкції справді жорсткі, є те, що перші кораблі, які завантажилися у мурманську після того, як 10 січня потрапили у чорний список Управління з контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США, мали вже прибути у місця призначення в Індії. Але деякі було переспрямовано у Китай, а інші вивантажили свої бочки на інше судно. Третє судно простоює на якорі далеко від місця призначення. Те ж саме відбувається і в Тихому океані.

У Тихому океані вантажі переміщуються з одних танкерів на інші, щоб підтримувати потоки сирої нафти з двох російських сахалінських проєктів. Але навіть після того, як їх було передано, тихоокеанські вантажі непросто вивантажити.

Супертанкер, що перевозить близько 2 млн барелів сирої нафти Sokol, стоїть на якорі біля Яньтая у Китаї з 17 лютого після того, як протягом перших 10 днів місяця він перевантажував нафту з судна на судно.

Ще три вантажі нафти «Сокіл» перебувають на спеціалізованих танкерах-човниках, які тиняються біля порту Находка, ймовірно, очікуючи переміщення на інші судна. Один тримав вантаж понад місяць.

Два вантажі сирої нафти Sakhalin Blend перебувають на танкерах біля Гонконгу, де третій вантаж зник на початку цього місяця через таємне переміщення на інше судно або через прихований викид на одному з нафтових терміналів у цьому районі.

Тихоокеанська флагманська нафта ESPO рухається більш плавно, з флотом несанкціонованих танкерів, залучених, щоб підтримувати транспортування барелів, переважно до Китаю. Деякі з цих кораблів раніше перевозили іранські бочки, а два, які нещодавно взяли російські вантажі, Phoenix I й Urgane I, у понеділок потрапили під санкції за їхню участь в іранській торгівлі.

Близько 51 млн барелів сирої нафти було відправлено з тихоокеанських портів росії після останнього раунду санкцій США 10 січня, свідчать дані відстеження руху суден. За той самий період було постачено менш як 39 млн барелів, і майже чверть із них було скасовано до того, як санкції набули чинності.

На танкерах, які простоювали щонайменше тиждень, залишилося близько 9 млн барелів. Оскільки час доставляння значно довший, вплив на потоки із західних портів менш очевидний.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти