Після набуття чинності ембарго Євросоюзу на морську російську нафту переспрямування європейських потоків до «дружніх» країн — переважно в Китай, Індію й Туреччину — потребуватиме 219 танкерів різного розміру, що втричі більше від задіяних у жовтні суден через значно довші рейси. Цей висновок аналітичної компанії Vortexa Ltd. наводить галузевий експерт агентства Bloomberg Джуліан Лі, повідомляють «Порти України».
Морські потоки російської нафти у Європу вже різко впали і становили приблизно 750 тис. барелів на добу (б/д) у жовтні. Крім того, москва перекачує близько 520 тис. барелів на добу через нафтогін «дружба» в Польщу і Німеччину. Хоча ці постачання не буде заборонено, обидві європейські країни прагнуть припинити цей імпорт до кінця року.
«Чи зможе росія переспрямувати продажі своєї сирої нафти в Азію, коли наступного місяця почнуть діяти санкції ЄС?» — ставить питання Лі.
Зважаючи на відносно невдалі спроби москви знайти нових покупців на європейські обсяги (за винятком Індії), експерт вказує на іншу проблему — брак достатньої кількості танкерів.
Судновласники повинні бути готовими ризикувати транспортуванням російських барелів. Восьмий пакет санкцій ЄС забороняє компаніям блоку надавати послуги, включаючи фінансування й страхування, будь-якому судну, що перевозить російську нафту, куплену за ціною, що перевищує поки не встановлений ліміт. Ця заборона супроводжуватиме судно через будь-які наступні зміни назви чи власника, що значно зменшить його вартість.
«Це правило, ймовірно, змусить перевозити російську нафту на старих танкерах, наступним власником яких, швидше за все, стане звалище», — зазначає Лі.
Зараз росія випробовує коротший шлях до Китаю вздовж свого арктичного узбережжя, але він стане непрохідним у зимові місяці.
Скорочення флоту особливо сильно відчуватиметься у сегменті суден льодового класу, необхідних для перевезення нафти з найбільших російських експортних терміналів на Балтиці. Навіть якщо цей флот буде використовуватися винятково для перевантаження на супертанкери в Атлантиці, москві може бути важко підтримувати рівень експорту.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти