У початок

Іран експортував нафту з термінала поза Перською затокою

Відповідно до супутникових знімків і місцевих звітів, Іран експортував свій перший в історії вантаж сирої нафти поза межами Перської затоки, що ознаменувало невелике, але значне розширення можливостей країни для експорту нафти, оскільки Тегеран зіткнувся з ударами у відповідь з боку Ізраїлю, які можуть бути спрямовані на нафтові об’єкти.

Судно VLCC, здатне перевозити до 2 млн барелів сирої нафти, вилетіло з офшорного причалу Single Buoy Mooring (SBM) на іранському нафтовому терміналі Джаск в Оманській затоці, який довго затримувався, згідно із зображеннями, зробленими Sentinel ЄС.

Іран роками працював над завершенням будівництва термінала Джаск, щоб дозволити країні, яка потрапила під санкції, експортувати нафту безпосередньо з Оманського моря, минаючи контрольно-пропускний пункт Ормузької протоки. В цей час близько 90% сирої нафти Ірану експортується з острова Харг у Перській затоці.

Приблизно за 55 км на захід від порту «Джаск» торік було офіційно відкрито експортний проєкт вартістю $2 млрд, який підключено до 1000-кілометрового 42-дюймового трубопроводу, здатного транспортувати важку й середню сиру нафту з Гуре у провінції Бушер. Термінал потужністю 1 млн барелів на добу (б/д) мав розпочати роботу зі стартовою потужністю зберігання 10 млн барелів. Але технічні несправності, політичні невдачі й саботаж грубими крадіжками затримали завершення будівництва термінала й перші постачання з SPM.

Іранська газета Hamihan повідомила 18 жовтня без посилання на джерела, що наприкінці вересня Іран експортував 1 млн барелів нафти через термінал Джаск. Незрозуміло, чи це було пробне завантаження, чи були подальші затримки у збільшенні потоків нафти до термінала.

Останні супутникові знімки показують, що 11 із 20 резервуарів для зберігання сирої нафти на терміналі готові, що становить 5,5 млн барелів.

За даними компанії Kpler, що займається відстеженням руху товарів, 2 жовтня Dune VLCC, що належить Ірану, забрала 2 млн барелів вантажу з Jask, що стало першим вивезенням з термінала. За даними S&P Global Commodities at Sea, судно, яке перебуває під санкціями Ірану, востаннє бачили на схід від Сингапуру 11 жовтня, коли воно прямувало до Китаю після проходження через Малаккську протоку з вантажем іранської сирої нафти.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти