У початок

Післявиборча відлига: Orlen почав підвищувати ціни на пальне

Після закінчення парламентських виборів у Польщі ціни на пальне на АЗС почали зростати, як і очікували учасники ринку. Цього тижня вартість дизельного пального і бензину на заправках Orlen перетнула бар’єр у 6 зл/л і наразі коштує 6,07 зл/л з ПДВ.

У приватних мережах цінники теж рухаються вгору, протягом двох тижнів дизпальне здорожчало на 0,15 зл/л – до 6,26 зл/л, бензин додав у ціні 0,06 зл/л і коштує в середньому 6,12 зл/л.

Пальне на колонках мережі Orlen здорожчало на 0,08 зл/л, але учасники ринку прогнозують, що наступного тижня на стелах можна буде побачити ціну 6,3 зл/л. У приватних мережах ціни на дизпальне й бензин можуть зрости до 6,4-6,45 зл/л.

Зростання цін спостерігається також і на гуртовому ринку. Протягом тижня базовий прайс дизпального Orlen збільшився на 125 зл/м3, до 4 904 зл/м3 (без ПДВ), бензину — на 175 зл/м3, до 4 929 зл/м3.

Утім, ані роздрібні, ані гуртові ціни на дизельне пальне від державного монополіста наразі не дотягують до обґрунтованого ринкового рівня. За підрахунками Консалтингової групи «А-95», при поточних котируваннях ДП у північно-західній Європі гуртові партії продукту в центрі Польщі мають коштувати щонайменше 5 250-5 300 зл/м3.

При такому рівні гуртових цін на АЗС літр дизпального на колонках має коштувати не менше від 7-7,1 зл/л, а бензину — від 6,5-6,6 зл/л. Польські приватні мережі вважають, що ринкова ціна на дизпальне сьогодні має становити 8 зл/л.

Таким чином, ціни мають великий потенціал до зростання.

Нагадаємо, влітку цього року напівдержавний концерн Orlen заморозив роздрібні й гуртові ціни. Учасники ринку пов’язують це з перевиборчою кампанією партії влади, яка через уряд контролює найбільшу нафтову компанію Польщі. Така стратегія призвела до того, що незалежні паливні компанії були змушені скорочувати продажі пального через великі збитки.

Мінімальні ціни на внутрішньому ринку, а також велика різниця у цінах з сусідніми країнами призвели до різкого збільшення продажів Orlen, що обумовило зникнення пального з вільного продажу. Маскувати цей факт польський концерн вирішив «технічними несправностями» паливно-роздавальних колонок.

Крім розбалансування паливного ринку, яке було спричинене заморожуванням цін в умовах зростання світових котирувань майже на 25%, Orlen отримав втрату величезних сум надходжень, які можуть становити понад $500 млн.

Нагадаємо, що за результатами парламентських виборів правляча партія «Право і справедливість» втратила більшість голосів, що може призвести до кадрових ротацій у державному секторі економіки, й зокрема в Orlen.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти