У початок

Прогноз ресурсного забезпечення пальним на серпень не викликає побоювань

Також є російською мовою

Очікувані постачання бензину і дизельного пального в серпні повинні з запасом покрити потреби українського ринку. Такого висновку дійшли аналітики Консалтингової компанії «А-95».

За прогнозами експертів, баланс дизельного пального може скласти 700 тис. т, тоді як баланс серпня 2020 року дорівнював 630 тис. т. Постачання бензину можуть скласти 220 тис. т (200 тис. т за аналогічний період торік).

«Дуже своєчасним є рішення Кременчуцького НПЗ збільшити переробку нафти на піку сезону споживання, що триває з серпня по жовтень. Це додає впевненості, що ринок пройде період максимального навантаження спокійно», – заявили в «А-95».

Очікується, що з серпня завод наростить випуск бензинів із нормативних раніше 85 тис. т на місяць до 135 тис. т. Зокрема, план добового випуску бензину А-95 становить близько 2 000 т, А-92 – 2 500 т. Обсяг виробництва дизпалива може досягти 5 000 т (раніше 3 000 т).

Також прогноз серпневого балансу базується на очікуванні нормалізації відвантажень із Мозирського НПЗ, який у липні відвантажував із відставанням від графіка, завершуючи пуско-налагоджувальні роботи після нещодавнього ремонту. Тим часом, за цим напрямом зберігається ймовірність коригувань обсягів через невизначеність навколо завантаження НПЗ «Нафтан», який перебуває під санкціями, що може потребувати відволікання ресурсів Мозирського НПЗ для покриття потреб внутрішнього білоруського ринку.

Також у серпні очікується висока активність морських постачань: у порти Миколаєва, Одеси, Южного, Херсона заплановано постачання мінімум по одному танкеру, що сумарно складе близько 100 тис. т дизельного палива.

Також увагу ринку зосереджено на новому операторі постачань ресурсів «Роснафти», компанії Socar New Energy. У липні імпорт за цим напрямком було несподівано зірвано, притому як дизпального, так і скрапленого газу. На сьогодні контрагенти компанії отримали запевнення постачальника у виконанні повного обсягу серпневих відвантажень, вони можуть скласти понад 100 тис. т.

«Ресурсний дискомфорт з усіх марок світлих нафтопродуктів у кінці липня обумовлено збігом форс-мажорних обставин відразу за кількома напрямками: білоруським, російським, морським. У серпень ринок входить у хорошому тонусі, з підвищеним внутрішнім виробництвом, яке створює страховку на випадок нових форс-мажорів», – заявив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Нормалізація постачань пального повинна призвести до охолодження цін на гуртовому ринку, які протягом останньої декади перебувають на високому рівні. Вартість пального на колонках і далі перебуває під державним регулюванням і безпосередньо залежатиме від світових котирувань, які залишаються стабільними.

Прогнозний баланс бензину й дизельного пального у серпні 2021 р., тис. т

Джерело

Бензин

Дизпальне

Серпень 2021 р. (прогноз)

Серпень 2020 р.

Серпень 2021 р. (прогноз)

Серпень 2020 р.

Кременчуцький НПЗ

120

78,3

130

94,2

Шебелинський ГПЗ

14

10,8

3,2

6,2

Білорусь

60,1

88,2

220

229,5

Росія

0

0

200

199,4

Море

0

0

100

42,7

Литва

25

21

50

54,1

Баланси

219,1

198,3

703,2

626,1

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти