Наприкінці жовтня українські компанії завершили перемовини щодо постачань дизпального у листопаді. Премії у більшості закордонних постачальників не змінилися або зросли на $1-2/т через перехід на зимовий продукт. Сезон ремонтних робіт на європейських і турецьких НПЗ триває, але на дефіцит немає жодного натяку. Європейський ринок перелитий, через це восени дизельні маржі коливаються на мінімальних рівнях цього року. У цьому сенсі Україна солідарна з Європою — продукту багато, а рентабельність продажів упала донизу.
В авангарді дизельних дискаунтерів знову опинилися трейдери на півдні. Наприкінці жовтня автомобільні партії палива на терміналах у гирлі Дунаю пропонувалися з націнками $68-80/т до котирувань CIF Med.
Після відновлення навігації по Сулині 21 жовтня на південні базиси одночасно надійшла велика кількість продукту, це змусило трейдерів поступитися маржею, щоб якнайшвидше продати обсяги.
«Про заробіток уже ніхто не каже. Тут головне не втратити», — констатує один із трейдерів на півдні.
Згідно з розрахунками «А-95», собівартість дизельних вантажів, які надходили на південь України з Греції й Румунії наприкінці жовтня, становила $70-82/т до котирувань CIF Med. Це означає, що більшість автомобільних партій продукту на дунайських терміналах продавалася зі збитками.
Зі слів учасників ринку, обсяги премій на баржеві партії дизпального з Констанци з постачанням у листопаді не змінилися й становлять $27-30/т до котирувань CIF Med. З румунського термінала пропонується переважно близькосхідний продукт. Турецького палива в Чорному морі майже немає, оскільки найбільший експортер, НПЗ STAR, з початку вересня по листопад проводить ремонтні роботи.
Танкерні обсяги з грецьких НПЗ можна придбати за $21-23/т до FOB Med. У жовтні трейдери пропонували дизель лише виробництва Hellenic. У середині вересня на НПЗ Motor Oil сталася пожежа, що, ймовірно, позначилося на жовтневій пропозиції компанії.
Автомобільні партії дизпального у Констанці пропонуються з диференціалами $55-65/т до середземноморських котирувань CIF з урахуванням ескалації. На більш віддалених від моря терміналах у Романі й Фундулі паливо продається з преміями +$75-90/т.
Дозбирання кукурудзи
Наприкінці жовтня автомобільні партії дизелю з польських терміналів пропонувалися з націнками $58-72/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації. Деякі польські трейдери пропонують обмежені обсяги продукту.
Один із великих постачальників палива у Польщу, TotalEnergies, проводить ремонтні роботи на НПЗ у Лойні, які, за попередньою інформацією, фінішують 31 жовтня.
Представники компаній Unimot, Anwim і Solumus повідомили про ситуативне зростання попиту на дизпальне з польських терміналів.
«У першій половині жовтня ми були у менш вигідній позиції через низькі ціни Orlen, але зараз, коли котирування впали, а Литва тримає високі націнки, продажі зросли», — зазначили в Anwim.
Водночас попит на вагонні обсяги з відвантаженням у листопаді був меншим порівняно з жовтнем.
«Ми продали десь у півтора раза менше, ніж у жовтні. Можливо, позначилося підвищення премій, а може, й зменшення потреби в Україні», — зазначив один із трейдерів.
Наприкінці жовтня залізничні партії було продано за $71-75/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації на умовах DAP, це на $1/т вище, ніж місяць тому. Залізничні партії з термінала у Дембогуже на листопад пропонувалися на $31-32/т вище від котирувань CIF NWE.
Автомобільні партії дизпального 28 жовтня–3 листопада Orlen Lietuva продає за $729-746/т на умовах FCA. На час встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $55-72/т. З 24 жовтня литовський виробник пропонує дизпальне класу F. Водночас компанія суттєво порізала обсяги автовідвантажень на тиждень з 28 жовтня по 3 листопада.
«Ті, хто встиг подати заявки до 9 ранку [28 жовтня], отримають обсяги, а як далі буде — невідомо», — повідомив один з українських клієнтів компанії. Зі слів учасників ринку, Мажейкяйський НПЗ не зміг вчасно вийти на виробничий режим після ремонтних заходів.
«Вихід із ремонту завжди нелегка справа, тому що будь-якої миті щось може піти не так», — каже покупець палива в Литві.
На виробничі проблеми також вказує й затримка узгодження залізничних обсягів дизпального й бензину. Кілька покупців повідомили, що питання було відкладено до середини листопада. Жовтневі залізничні партії дизелю Orlen Lietuva було продано за $40-45/т до котирувань CIF NWE на умовах FCA Моцкава.
На листопад постачальники й імпортери дизпального в Україну дивляться без особливого оптимізму. Всі учасники ринку очікують зменшення продажів палива на внутрішньому ринку через скорочення споживання аграріями й сезонного зменшення реалізації на АЗС.
«Сезон відпусток давно скінчився, фермери дозбирають кукурудзу з полів, і все, ринок піде на зиму», — зазначив один з українських імпортерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти