У початок

Примхи погоди: постачання LPG на півдні продовжують збоїти через шторми

Несприятливі погодні умови і, як наслідок, зсув графіків відвантажень чинили вплив на забезпечення скрапленим газом півдня у першій половині березня. Цього тижня залишки легкої суміші й пропану на українському березі Дунаю за 55 800-56 800 грн/т фізично відвантажував лише «Вігазтрейд». Більшість партій газу, надходження яких було заплановано на початок березня, через негоду переповзла на наступний тиждень.

Зокрема 14-15 березня очікується прибуття Gas Elisabeth з 1,5 тис. т пропану (фрахтувальник — «Газтрім»), 14 березня — Goya з 1,9 тис. т газу, яке везе «Мартін Трейд». Також ближче до кінця тижня надійдуть великі партії продукту, загалом 7 тис. т, на суднах Enigma й Orinda. У румунський Галац 14-15 березня зайде на розвантаження Gas Redsea з 2,2 тис. т пропану. Компанія Bulmaket цього тижня продавала пропан у Галаці за $750-755/т.

Зі слів трейдерів, на півдні досі відчувається фізичний дефіцит пропану й суміші, а погода в дунайському гирлі поки що не налагодилася. «Ми повинні були увійти в Суліну сьогодні, але через шторми не встигли», — розповідає один з українських трейдерів. Утім, ситуація не катастрофічна, вважають учасники ринку.

«Так, ми добряче підсушилися, але споживання на ринку поки не росте. Тому жорсткого дефіциту немає», — зазначив один з імпортерів. З іншого боку, ситуація на півдні вкупі з обмеженими обсягами газу вітчизняного виробництва призвела до зростання цін на електронних торгах.

На чорноморських терміналах Румунії у Мідії й Мангалії автомобільні партії пропану продавалися відповідно за $720/т і $730/т. Польська компанія Unimot продала кількасот тонн пропану з судна Beykoz українським клієнтам, а також близько 1 тис. т відвантажить на ринок Польщі. «Ми придбали 1 700 тонн газу для польських і українських клієнтів, решту буде продано компанією Octogon на румунському ринку», — заявив польський трейдер.

На польських терміналах діапазон цін на умовах FCA не зазнав змін порівняно з початком березня й становить $702-780/т. Близько 90% продажів з польських базисів здійснюють компанії Pakar, Barter і Byalchem Group, які дають кращі пропозиції порівняно з Unimot і Venor Polska. З урахуванням транспорту до українського кордону автомобільні партії суміші коштують $737-784/т, це на $12/т більше порівняно з початком березня.

Зі слів польських постачальників, у середині березня попит на газ з боку України залишається слабким. Дещо краща ситуація на польському ринку. «Сегмент автогазу починає подавати ознаки пожвавлення, але загалом продажі ще не набрали сили», — зазначає трейдер із Польщі.

Потепління й наближення сезону ремонтів на російських НПЗ сприяло подальшому зростанню цін на бутан на білорусько-польському кордоні. Впродовж тижня залізничні партії бутану здорожчали на $15-20/т, до $545-580/т DAP Брест. У регіоні ARA котирування LPG рухалися врізнобіч. Великі партії пропану станом на 12 березня торгувалися за $542/т CIF (-$10/т), бутан здорожчав до $555/т (+$17/т).

Ціни на пропан на польському ринку залишаються без змін із кінця лютого. Гуртові партії у Гданську пропонуються за $790-800/т. Через потепління попит у сегменті опалення суттєво зменшився. «Опалювальний сезон фактично закінчився, але фермери ще беруть обсяги для обігрівання приміщень птахофабрик», — зазначили у Gaspol.

На литовських базисах автомобільні партії ПБТ здорожчали на $9-19/т, до $786-805/т, з урахуванням транспорту до польсько-українського кордону. Поточні ціни не конкурентоздатні, оскільки з польських терміналів можна привезти дешевше, вважають імпортери.

Втім, невеликі обсяги продовжують знаходити свого покупця на українському ринку. Литовський виробник Orlen Lietuva збільшив ціну на наступний тиждень на $5/т, до $670/т FCA Юодекай.

Залізничні партії ПБТ на польсько-українському кордоні пропонувалися за $760-840/т, це на $10/т менше, ніж наприкінці лютого. Незначне здешевшання, втім, ніяк не позначилося на попиті. Водночас кілька компаній придбало легку суміш виробництва MOL за $705-710/т DAP Еперешке.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти