Американські нафтопереробні компанії, які цього року мали одні з найсильніших показників S&P 500, мають намір розрахуватися з погіршенням прогнозу попиту й пропозиції, пише Bloomberg.
Marathon Petroleum Corp., Phillips 66 і Valero Energy Corp. збираються повідомити про найнижчі квартальні прибутки за два роки, починаючи з цього тижня. Очікується, що для Marathon біль залишиться, оскільки найбільший незалежний нафтопереробник США за ринковою вартістю другий рік поспіль має падіння продажів — це трапилось уперше майже за 10 років.
Акції нафтопереробної промисловості розпочали рік із тріском, оскільки конвергенція загроз постачання палива з Червоного моря в росію й до Великих озер США підтримала маржу, отриману від перетворення сирої нафти на бензин, дизельне пальне й інші продукти. Цей показник, відомий як крек-спред, цього року перевищував $50 за барель на західному узбережжі США й наближався до $30 по всій країні.
Marathon виріс на 48% за перші тижні року, а Valero й Phillips, що йдуть за ним, на 41% і 30% відповідно. Все змінилося на початку квітня, коли очікування процентних ставок різко змінилися з оптимізму на тривогу, що викликало занепокоєння щодо економічного зростання й попиту на енергоносії, який його підтримує.
Відтоді Marathon і Valero впали на 9%, а Phillips – на 8%. Valero розпочне сезон прибутків за І квартал для найбільших незалежних нафтопереробних підприємств перед відкриттям фондових ринків США у четвер. Філліпс рушить за ним наступного дня, а Marathon звітуватиме 30 квітня.
Відповідно до даних, зібраних Bloomberg, у сукупності ця трійка контролює приблизно чотири з кожних 10 барелів сирої нафти, що переробляється в найбільшій економіці світу. Це дає їм унікальну можливість побачити першими, як коливається попит на паливо, яке є рушієм для вантажівок, потягів, літаків і автомобілів, коли економіка то зростає, то занепадає.
«2024 року нафтопереробні підприємства США почали гаряче, оскільки очікування щодо ставок федерального фонду досягли дна в середині січня», — сказав аналітик Bloomberg Intelligence Бретт Гіббс. Тепер «основну увагу зосереджено на формі внутрішнього попиту».
Він додав, що попит на бензин і дизельне пальне вже нижчий, ніж зазвичай для цієї пори року.
Пізніше цього року очікується введення в експлуатацію близько 1 млн барелів нових щоденних переробних потужностей, навіть якщо попит на бензин зросте менше ніж на 1%, зі слів Остіна Ліна, аналітика Wood Mackenzie Ltd. Це посилить конкуренцію серед американських виробників палива.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти