Верховна Рада підтримала правку народного депутата Дмитра Разумкова до проєкту державного бюджету-2026 у першому читанні, яка передбачає продовження податкових пільг на імпорт електромобілів до 1 січня 2027 року.
«За» проголосували 248 народних депутатів із 226 необхідних.
«Пропонується залишити норму ще на один рік, але за умови додаткових компенсаторів. Це може бути або дорожній збір, або плата за кіловат-годину батареї, або плата, розрахована з так званих «кінських сил». Для того, щоб урівняти в правах, можливостях і відповідальності власників електромобілів і авто з ДВЗ», — представив правку Дмитро Разумков.
На його переконання, продовження пільг зменшить залежність від російського палива і посилить розвиток екології та електроринку в Україні.
Таким чином, чинні податкові пільги — звільнення від сплати мита, податку на додану вартість (ПДВ) і збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації— продовжать дію з 1 січня 2026 року.
Після підтримки Верховною Радою правки нардепа Дмитра Разумкова деякі парламентарі заявили: рішення ще не є остаточним.
Зі слів нардепа від «Голосу» Ярослава Железняка, прийняття правки — це доручення уряду. «Тобто це ще не вважається прийнятим остаточним рішенням, ще у листопаді уряд має подати фінальний текст», — написав він у Telegram.
Свою позицію озвучив і голова податкового комітету ВР Данило Гетманцев.
«Друзі, ми не продовжили пільгу на імпорт електрокарів. І переконаний, не продовжимо. Попри деякі зусилля імпортерів і їх лобістів. Деталі згодом» — заявив він.
За інформацією інсайдерів enkorr, під час підготовки бюджету-2026 до другого читання ця правка може бути не врахована.
На думку директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, на тлі війни і гострої потреби держави у грошах схвалення пільг недоречне.
За його словами, 2025 року втрати від пільгового розмитнення можуть сягнути 30 млрд грн, ще близько 2 млрд грн становлять дотації держави на електроенергію для заряджання електромобілів, а недоотримані акцизи на пальне — 5 млрд грн.
Сукупно за останні два роки, підраховує Куюн, бюджет втратив понад 60 млрд грн.
«Кожному покупцю електромобіля вартістю близько 1 млн грн держава фактично прощає 420 тис. грн — приблизно 10 тисяч доларів. Це вартість половини нового пікапу для військових. За рахунок здешевленої електрики кожен власник електрокара отримує ще й близько 925 грн дотацій щомісяця», — каже він, ставлячи під сумнів доречність таких пільг під час війни.
«Ми точно країна, що воює? І ми точно хочемо перемогти?», — ставить питання експерт.
Нагадаємо, законодавчо пільги на ввезення електромобілів до України були запроваджені з 1 січня 2018 року
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти