У початок

Потоки LPG росія переспрямовує у Китай

російські експортери збільшили залізничні відвантаження скрапленого вуглеводневого газу (СВГ) у Китай у січні-серпні 2024 року на 39,8% порівняно з аналогічним періодом 2023-го – до 184 тис. тонн, показали розрахунки Reuters, що ґрунтуються на даних джерел у галузі.

Трейдери повідомили, що залізничні постачання CВГ з рф у напрямку Китаю у липні-серпні повернулися на середньомісячний показник поточного року (близько 25 тис. тонн), тоді як у травні-червні вони були значно нижчими через заборону РЖД на постачання низки видів палива у напрямку станції «забайкальськ-експортна», на частку якої припадає близько 85% від усіх відвантажень СВГ з рф до Китаю.

Минулого місяця, за даними джерел, помітно зросли постачання СВГ (на 74% до липня) у напрямку станції «камишова-експортна» (прикордонний перехід «махаліно-Хуньчунь»), де запущено новий сухопутний термінал з перевалки пропан-бутану потужністю близько 150 тис. тонн на рік.

«Якщо раніше у напрямку цієї станції («камишова») йшли відвантаження СВГ в основному у танк-контейнерах, то тепер там з'явилася технічна можливість приймання залізничних газових цистерн, що значно розширює географію заводів-постачальників», – зазначив один із трейдерів.

Джерела в галузі повідомили, що основний приріст постачання СВГ у Китай з початку року (+60 тис. тонн до січня-серпня 2023-го) стався за рахунок збільшення відвантажень з усть-кутського ГПЗ іркутської нафтової компанії (ІНК).

Раніше учасники ринку казали, що ІНК може наростити експорт СВГ поточного року на 20-30%, сконцентрувавшись на постачаннях у Китай після запуску установки комплексної підготовки природного й попутного нафтового газу на марківському нафтогазоконденсатному родовищі на початку цього року.

Основними експортерами СВГ з рф у Китай у січні-серпні стали ІНК, на частку якої припало близько 69% від усіх залізничних постачань, новокуйбишевська НХК (8,6%), «берізкагаз» (5,6%), мінібаївський ГПЗ (2,8%) ), ТАНЕКО (2,4%) й зайкінське ГПП (1,9%).

Близько 83% залізничних відвантажень СВГ з рф у Китай у січні-серпні припало на станцію «забайкальськ-експортна», де з китайської сторони в Маньчжурії розташовано термінал Manzhouli Far East Gas, решта (17%) — на станцію «камишова-експортна» (приморський край), куди раніше в основному йшли вантажі в танк-контейнерах із подальшим перевалюванням на автоплатформи й автоцистерни-газовози.

російські експортери збільшили залізничні відвантаження СВГ у Китай 2023 року на 35% порівняно з 2022 роком – до 202 тис. тонн із 149 тис. тонн.

На Китай минулого року припало всього близько 6% від усіх залізничних експортних постачань СВГ з рф обсягом близько 3,6 млн тонн, у січні-серпні 2024 року частка постачань у Китай зросла до 8,2% від загального обсягу експорту (2,239 млн тонн).

За оцінкою джерел, 2023 року залізничні відвантаження СВГ через прикордонний перехід «забайкальськ-Маньчжурія» зросли на 18,5%, до 171,5 тис. тонн.

Минулого року стався стрибок обсягу поставок СВГ через залізничний прикордонний перехід «камишова-Хуньчунь» — до 30,6 тис. тонн із 2,1 тис. тонн.

Експорт СВГ з рф у Китай здійснюється як залізницею, так і автомобільним транспортом з прикордонних з Китаєм газонаповнювальних станцій.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти