Постачання нафти росією через Балтійське море впали приблизно на 10% за останні чотири місяці 2024 року, повідомила Reuters фінська прикордонна служба, оскільки набули чинності санкції ЄС проти російського експорту нафти й газу, ухвалені у червні.
Країни Балтійського моря насторожені після вибуху електрокабелю, телекомунікаційного зв’язку й газопроводів після повномасштабного вторгнення росії в Україну 2022 року, окремі з яких пов’язані з діяльністю танкерів.
Водночас берегова охорона Фінляндії стежить за так званим тіньовим флотом, який росія використовує для експорту нафти через Фінську затоку.
Він складається зі старих танкерів у поганому стані, а це означає, що існує ризик, що вони можуть розлити нафту й завдати шкоди навколишньому середовищу в мілководному й крихкому Балтійському морі, повідомив Reuters наприкінці минулого тижня глава відділу морської безпеки Фінської прикордонної служби Мікко Хірві.
«За останні чотири-п'ять місяців минулого року ми спостерігали зниження приблизно на 10% кількості нафти, що вивозилася з росії», — сказав він, порівнявши з попередніми дворічними середніми показниками, коли з російських портів через Балтійське море експортувалися 70-80 танкерів нафти на тиждень.
Хірві додав, що падіння почалося після того, як у червні ЄС збільшив кількість танкерів тіньового флоту, які перебувають під санкціями. Цього місяця США також посилили свої заходи. Санкції можуть означати виведення з експлуатації цих танкерів.
«Це, звичайно, дуже добре, але, з іншого боку, водночас до руху на Балтійському морі додалися старі судна. Судна, що працюють, перебувають у гіршому стані, ніж раніше», — зазначив він, додавши, що занадто рано говорити, чи скорочення їх кількості буде лише тимчасовим.
У жовтні берегова охорона Фінляндії заявила, що виявила перешкоди для сигналів супутникової навігації в Балтійському морі, і деякі танкери змінили дані про своє місцеперебування, щоб приховати інформацію про свої візити.
Відсутність навігаційних сигналів призвело до ситуацій, коли судна губилися й дрейфували небезпечно близько до островів або мілководдя, йдеться в повідомленні.
30 грудня береговій охороні довелося супроводжувати нафтовий танкер, який прямував до російського порту «приморськ», через відмову двигуна, тоді як Німеччина затримала ще один танкер, що дрейфував біля балтійського узбережжя 10 січня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти