Витрати росії на транспортування нафти в Азію з її основних балтійських портів знизилися на початку 2024 року, незважаючи на проблеми безпеки в Червоному морі, зимову погоду й посилення контролю над обмеженнями цін, встановленими Заходом, повідомили Reuters нафтотрейдери і вантажовідправники.
За даними двох торгових джерел, вартість доставки 100 000-тонних вантажів Urals з приморська й усть-луги до індійських портів знизилася до $8 млн з приблизно $10 млн наприкінці листопада. Однак у вересні вона становила лише $5 млн.
Напруженість на ринку танкерів і атаки в Червоному морі, які порушують ключовий шлях судноплавства Європа-Азія через Суецький канал, підштовхнули світові фрахтові ставки на сиру нафту до зростання.
Але шторми в Чорному морі й похолодання в Балтійському, які зазвичай призводять до зростання вартості фрахту, наразі мали лише обмежений вплив на російську сиру нафту, кажуть трейдери, а росія ще не запровадила обмеження щодо льодового класу для нафтових танкерів у своїх балтійських портах.
Зі слів трейдерів, посилення контролю США над обмеженням ціни, яке забороняє західним компаніям надавати морські послуги, включаючи фінансування, страхування й доставку російської нафти, проданої вище від певної ціни, також не призвело до зростання транспортних витрат.
Ціни FOB Urals у листопаді впали нижче від ліміту в $60, оскільки ціни на Brent знизилися, що спонукало деякі менші судноплавні компанії повернутися на російський нафтовий ринок.
«Великі західні (судноплавні) компанії ще не повернулися на російський нафтовий ринок, але учасників достатньо, щоб стримати зростання витрат на транспортування», — сказав трейдер, який торгує Urals.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти