Кілька аналітиків вважають, що попит на бензин у Китаї, ймовірно, досягне піку вже наступного року, оскільки продажі електромобілів стрімко зростуть, що ознаменує віху енергетичного переходу для найбільшого забруднювача світу й головний біль для глобальних нафтопереробників.
Як пише Reuters, Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) і консалтингова компанія Rystad Energy висунули прогнози щодо піку попиту на бензин у Китаї приблизно за рік до 2024 року, тоді як китайські державні компанії PetroChina й Sinopec прогнозують це на 2025 рік.
Попередня зупинка зростання попиту на бензин у другому в світі споживачеві нафти змусить китайських нафтопереробників нарощувати експорт моторного палива в Азію й спонукатиме їх виробляти більше нафти, дизельного й авіаційного палива, зменшуючи маржу переробки в регіоні.
«Для нафтопереробників буде важко збалансувати свій обсяг виробництва, — сказав Торіл Босоні, керівник відділу нафтової промисловості та ринків МЕА. – Ми спостерігаємо перехід до вищих середніх виходів дистилятів, таких як авіаційне паливо та газойль... також бачимо перебалансування нафти й бензину в нафтохімічну сировину».
За даними Китайської асоціації виробників автомобілів, у січні-травні частка електромобілів на найбільшому автомобільному ринку світу зросла до 28% з 9% за той же період 2021 року, а частка бензинових автомобілів скоротилася до 72% з 91%.
Зараз Китай намагається стимулювати впровадження електромобілів у сільській місцевості, покращуючи інфраструктуру зарядних станцій і заохочуючи банки, місцеві органи влади й автовиробників надавати підтримку, сказав Гаурав Батра, провідний аналітик консалтингової компанії EY з глобального автомобільного і транспортного розвитку.
У результаті прискорення продажів електромобілів паризьке МЕА тепер очікує, що попит на бензин у Китаї досягне піку 2024 року на рівні приблизно 3,7 млн барелів на день (б/д), що підтверджує попередній прогноз про відновлення попиту в 2025/2026 роках.
Зі слів Мукеша Сахдева, старшого віце-президента, голови відділу переробки та торгівлі нафтою, Rystad Energy також прогнозує пік у 3,7 млн б/д, але він настане вже у першому кварталі 2024 року, порівняно з попереднім прогнозом на період між 2024 і 2025 роками.
Дослідницький підрозділ китайського державного нафтопереробного підприємства CNPC очікує, що попит на бензин досягне піку в 2025 році, посилаючись на прискорення продажів електромобілів, і бачить, що попит на бензин скорочуватиметься на 2,3% щорічно між 2026 і 2030 роками.
Прогнозуючи, що попит на нафтопереробне паливо в країні досягне піку приблизно в 2025 році, голова правління провідного азіатського нафтопереробного підприємства Sinopec Ма Йоншен заявив у понеділок, що Китай буде суворо контролювати нафтопереробні потужності й прискорить перехід нафтохімічної промисловості до низьковуглецевого високого рівня зростання.
З огляду на те, що споживання бензину в США, найбільшому світовому споживачі газу, досягло максимуму 2019 року, а Китай досягне піку приблизно наступного року, глобальні ринки бензину можуть перейти до профіциту з 2025 року.
Згідно з середньостроковими прогнозами МЕА, протягом наступних п’яти років очікується, що перенасичення стабільно зростатиме приблизно до 1,3 млн б/д до 2028 року за відсутності будь-яких значних коригувань виробництва нафтопереробниками.
Північна Америка, Китай та Індія можуть перейти від приблизно збалансованих ринків бензину до нетто-експортерів 2028 року приблизно на 600 тис. б/д, 900 тис. б/д і 130 тис. б/д відповідно.
Відмовляючись від транспортного палива, нові нафтопереробні заводи (НПЗ) в Китаї зосереджуються на нафтохімії.
Наприклад, Shenghong Petrochemical, останній меганафтопереробний завод, який розпочав роботу, має проєктний вихід лише 30% для бензину, дизельного й авіаційного палива разом порівняно з 65% для великих китайських компаній у І кварталі цього року, сказав Jianan Sun, China Energy, ринковий аналітик Energy Aspects.
Деякі НПЗ збільшують виробництво сировини, такої як нафта, тоді як інші модернізовані підприємства виробляють більше пропілену й похідних на основі олефінів для переробки в хімікати, повідомив Reuters офіційний представник китайського державного нафтопереробного заводу.
Масовий крок Китаю в галузі нафтохімії вже спричиняє надлишок у всьому світі, спонукаючи компанії переорієнтовувати інвестиції на високоякісні енергетичні перехідні матеріали.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти