Темпи здорожчання скрапленого газу на початку вересня прискорилися. Цього тижня вартість автомобільних партій ПБТ на східних терміналах Польщі злетіла на $69-90/т, до $763-807/т. Ціни вгору підштовхує зростання котирувань і відсутність товару на деяких польських терміналах.
«Цього тижня мені відмовили на двох терміналах, кажуть, немає продукту. На інших терміналах газ є, але ж там ціна…», — розповідає один з київських трейдерів. Кілька компаній повідомило enkorr, що в Bialchem Group наразі немає обсягів, а в Barter дуже обмежена пропозиція. В Unimot і Venor Polska продукт є, але ціна на нього змінюється ледь не щодня.
У Польщі зростає попит, тоді як обсяги пропозиції, зокрема зі сходу, на початку вересня обмежені. «російський газ до Польщі надходить у такій кількості, що запаси закінчуються. Багато товару, який знаходиться в Польщі, насправді йде не на польський ринок, а транзитом на Балкани. Канікули закінчилися, і попит зростає», — коментує польський трейдер. Обсяги пропозиції в Польщі обмежені не лише завдяки зростанню внутрішнього попиту. Польські постачальники тепер мусять надавати документи, що показують весь ланцюжок постачань газу, та вочевидь не всі трейдери спроможні це зробити.
Котирування пропану в Північно-Західній Європі протягом тижня збільшилися на $42/т, до $578/т. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні збільшилася на $37/т, до $437/т. «CIF котирування пропану зростають услід за нафтою. Він буде дефіцитним і дорогим», — каже польський трейдер, який імпортує газ через термінал у Гданьську.
Цього тижня трейдери обговорювали умови продажів залізничних партій газу, лунали пропозиції на рівні $790-820/т на DAP Ізов з постачанням у кінці вересня. У деяких покупців, що брали участь у перемовинах, постає питання «а чи буде така ціна робочою наприкінці місяця?». Втім, враховуючи динаміку зміни цінових пропозицій останні кілька днів, вартість таких роздумів коштує імпортерам $10-20 на добу. На початку вересня українські компанії розмитнювали партії, що були придбані раніше за $670-700/т.
Темпи зростання цін на балтійських терміналах поки що відстають від польських. Цього тижня автомобільні партії ПБТ на цьому напрямку здорожчали на $12-20/т, до $675-732/т. Опитані імпортери кажуть, що через тривале оформлення вантажів не всі перевізники погоджуються їхати в Латвію чи Литву. «Наші автомобілі змушені чекати по п’ять діб, щоб отримати документи на партію. Тому великих обсягів там не беремо», — каже один з київських трейдерів.
На півдні ситуація розвивається не так драматично порівняно з польським напрямкам. Але й тут ціни зростають. Цього тижня вартість автомобільних партій на терміналі в Галаці зросла на $50/т, до $690-700/т. Учасники ринку повідомляють, що з наступного тижня компанія Bulmarket має намір підняти ціни ще на $20-30/т. У Плоєшті газ цього тижня пропонувався за $650/т, але ймовірно, що після 10 вересня ресурс здорожчає й там. Нагадаємо, алжирська компанія Sonatrach підняла ціни на пропан у вересні на $60/т, до $530/т. Бутан здорожчав на $85/т, до $550/т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти