У липні було імпортовано 217,5 тис. т бензину, що становить рекорд з вересня 2014 року, про це повідомили в «Консалтинговій групі «А-95».
Суттєве зростання постачань пов’язане з прагненням імпортерів подолати дефіцит, який утворився в середині червня на тлі сезонного попиту.
Основним кроком для стабільного наповнення ринку стало скасування штрафів за невиконання норми про обов’язкове додавання біоетанолу в бензини. Це дозволило знову імпортувати безспиртовий бензин, імпорт якого в липні становив 77% від загального обсягу постачання, тоді як у травні це було лише 8%.
Але ключовим проривом стало повернення грецького бензину, який зник після запровадження норми про обов'язкове додавання біоетанолу. Майже половину з понад 45 тис. т взяла на себе ОККО, решту розділили між собою Wexler, AGTG, WOG та «Д. Трейдінг».
Ті ж «гали» підтягнули екзотичний бензин з Хорватії (5 тис. т).
Майже вдвічі зросли постачання з Румунії (29,7 тис. т). Правильніше буде сказати, що такий темп забезпечив OMV Petrom, на який припало 28 тис. т.
Поновився імпорт бензину зі Slovnaft. Тут несподівано синхронно спливли мережі з відомою у вузьких колах репутацією: «Сан Ойл», «Паралель», «Мотто».
Слід відзначити PKN ORLEN, який відвантажив історично рекордні 49,1 тис. т. Також суттєво збільшилися залізничні постачання Select Energy (8,4 тис. т проти 0,8 тис. т місяцем раніше) і автомобільні Unimot (2,8 тис. т проти 0,9 тис. т, з яких 75% Е10).
Постачання бензину за країнами відвантаження у липні 2025 р., тис. т
Країна |
Чер.25 |
Лип.25 |
Лип.25 до чер.25 |
Лип.24 |
Лип.25 до лип.24 |
Польща |
21,6 |
63,8 |
195% |
24,6 |
159% |
Литва |
48,6 |
48,4 |
0% |
18,3 |
164% |
Греція |
45,8 |
— |
11,3 |
304% |
|
Румунія |
15,6 |
29,7 |
90% |
28,9 |
3% |
Німеччина |
11,9 |
11,8 |
-1% |
16,0 |
-27% |
Словаччина |
0,6 |
6,5 |
973% |
0,6 |
1044% |
Інші |
6,1 |
11,5 |
87% |
17,3 |
-33% |
Загалом |
104,5 |
217,5 |
108% |
117,0 |
86% |
Везуть усі
Відчутний попит на бензин реанімував купу постачальників, серед яких «Анвітрейд», «Д.Трейдінг», «Люкс Країна», «Титан», «Арстак».
Загалом з травня кількість імпортерів зросла з 71 до 91 компанії, що трохи не дотягнуло до середнього показника за 2024 рік (96).
З суттєвим відривом від конкурентів з обсягом у 47 тис. т найбільшим імпортером традиційно стала група ОККО.
Трійка лідерів виглядала дещо нетипово — ОККО, WOG і «Укрнафта». Зокрема остання замінила традиційний третій номер – UPG.
З трейдерів значно зросла закупівля бензину у «Мартін Трейду» (у 7 разів, до 2,6 тис. т) через відвантаження залізничної партії з OMV Petrom. До того компанія була зосереджена на автомобільних партіях з Литви й Румунії з середнім місячним обсягом близько 0,2 тис. т.
Також збільшила у 5,7 раза (2,2 тис. т) постачання GT GROUP, яка вийшла з пропозиціями на гуртовий ринок. Компанія додатково закупила залізничну партію у PKN ORLEN.
Попри відчутний дефіцит на початках, український ринок зміг оперативно нормалізувати ситуацію з постачанням бензину. Це ще раз протестувало нову структуру диверсифікованих логістичних і географічних постачань, побудовану після 2022 року.
«Одним із найважливіших висновків є здатність ринку швидко наповнюватись у критичних ситуаціях попри відсутність великих запасів. Це ще раз доводить, що наразі створення системи стратегічних запасів не є вкрай необхідним, бо призведе лише до додаткових ризиків і фінансового навантаження на компанії й, відповідно, на споживачів», – зазначив Сергій Куюн, директор «Консалтингової групи А-95».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти