Суттєве падіння зовнішнього ринку з лихвою нівелювало зростання витрат на доставку дизельного пального на півдні. Через відсутність Констанци ближче до кінця тижня кількість пропозицій пального зменшилася, але залишалася достатньою. На заході ще не відчули відсутності залізничних обсягів ORLEN Lietuva: на допомогу прийшла Польща. Окрім того, надходив ще вересневий литовський ресурс.
В останні дні вересня, намагаючись встигнути розмитнити ресурс із Румунії до набуття чинності санкцій, трейдери прискорили імпорт дизпального з цього напрямку. 29–30 вересня звідти заїхало 27,9 тис. т пального, з яких 84% (23,5 тис. т) індійського походження. Для порівняння, тижнем раніше, з 22 по 28 вересня, постачання індійського пального склало 21,9 тис. т, а загальний тижневий імпорт з країни становив 37,1 тис. т.
За словами трейдерів, декілька барж не встигли розмитнитися і тепер чекають біля моря погоди (читай: результатів лабораторних випробувань). З ними в черзі й 3 авто, завантажені в Румунії.
Окрім того, 3 жовтня респонденти повідомили про надходження найближчим часом ще двох барж із дизелем з Констанци.
За непідтвердженою інформацією, «першопроходцями» є відомі авантюристи «Ексон Юк» і «Барвисті рушники».
Загалом за два дні, 29–30 вересня, в країну заїхало 92,3 тис. т дизеля, що становить 63% від середнього тижневого показника імпорту у вересні.
Через нові санкції і затримки з доставкою через погодні умови ціни на дизель на півдні слабо відреагували на падіння зовнішнього ринку. З 26 вересня по 3 жовтня котирування знизилися на $64/т (близько 2,65 грн/л за курсом наприкінці тижня). Водночас станом на 6 жовтня на українському ринку вартість просіла до 44,50–44,90 грн/л (мінімум на ринку) порівняно з 45,50–45,80 грн/л тижнем раніше. Хоча на початку дня трейдери виходили з цінами 44,90–45 грн/л.
«Котирування падають — споживачі чекають на нижчі ціни. Але зараз допродають ресурс за вищими котируваннями, тому намагаються тримати ціну», — зазначив трейдер на півдні.
За підрахунками enkorr, з урахуванням середніх котирувань FOB Med з 29 вересня по 3 жовтня вхідна вартість дизеля становить 44–44,30 грн/л.
Важко, але їде
За останні два дні вересня на захід надійшло 37,7 тис. т, з яких 15% — литовський ресурс. На наступний тиждень ORLEN Lietuva підтвердив українським споживачам обмежені обсяги автопартій. Але ціни на них не прохідні для ринку.
«Орленівський дизель уже у Хмельницьку і східніше не рахується», — зазначив один із трейдерів.
Згідно з протоколом компанії, ресурс здешевшав на $10/т — до $765–775/т FCA. Станом на 6 жовтня пропозиції в українських трейдерів, наприклад УНТК, становили 45–45,50 грн/л FCA залежно від литовського базису. Водночас у західних регіонах дизель можна придбати по 45,50–45,70 грн/л (ЗПЕК).
За 45,80 грн/л у Волинській області продають дизель UPG і «Мартін Трейд». Але у перших, як стверджують паливні компанії, реальні угоди нижчі. Загалом у регіоні ціни коливаються в межах 45,80–46,70 грн/л.
На Львівщині, окрім пропозицій ЗПЕК, ціни становлять 45,80–46,30 грн/л. Нижня межа належить UPG, «Дюваль компані», «ОККО-Бізнес», трохи вище (46 грн/л) — «Нексен Ойл».
У Чернівецькій області вартість дизеля становить 46,50–47,10 грн/л. По 46,50–46,65 грн/л пропонували «Мартін Трейд», «ОККО-Бізнес». Перші повідомили, що в жовтні не планують залізничні постачання з Румунії.
Щодо ресурсу зі Словаччини, то його обсяги в жовтні дорівнюватимуть вересневим.
«Ми розраховували на збільшення квоти, але в останній момент нам підтвердили такий самий обсяг, як у вересні. Спотові партії і в цьому місяці будуть обмежені», — розповів один із імпортерів по «трубі».
Як раніше повідомляв enkorr, премії на словацьке пальне на базисах становлять $103–115/т до CIF NWE попри $110/т у вересні.
Станом на 6 жовтня ціни на «трубний» ресурс в українських компаній дорівнювали 46,50–47,30 грн/л. Вартість у «Сокар Енерджі Україна» становила 46,80 грн/л.
***
Компанії сподіваються, що суттєве зниження обсягів із Румунії збалансує ринок, що дасть можливість покращити рентабельність гуртових продажів.
«Зупиниться Констанца чи ні, залежатиме від тривалості лабораторних перевірок та пропозиції румунів. Баржисти своєю чергою почали пропонувати довший термін без демереджу за ті самі гроші», — зазначив один із трейдерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти