У вересні 2021 р. в Україну імпортовано 128,3 тис. т дорожнього бітуму, що на 14% менше від обсягів, постачених у серпні-2021 (149 тис. т). Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
За даними «А-95», найбільший обсяг ресурсу у вересні було отримано з Білорусі – понад 51% у загальній структурі, що становить 66 тис. т. Це на 8% менше за показник вересня-2020 і на 13% менше, ніж у серпні -2021.
Зменшення постачань білоруського продукту трейдери пояснюють труднощами отримання від українських дозвільних органів дозволів на його транспортування автомобільним транспортом. Так, порівняно з торішнім вереснем, постачання бітумів автотранспортом з РБ скоротилися на 10%, до 49 тис. т.
Найбільшим постачальником білоруського продукту виступила компанія «Кантарелл Україна», яка імпортувала 23,1 тис. т. Дихав у потилицю «Альянс Енерго Трейд» (19,7 тис. т) і традиційно замкнув трійку «Бітекс» (5,3 тис. т) .
З Польщі було отримано 20 тис. т дорожніх бітумів, що відповідає показнику вересня-2020. На Литву за підсумком місяця припало 4,7 тис. т ресурсу, які було оформлено АЕТ.
Найбільше, порівняно з серпнем, просіли морські постачання – на 10 тис. т, до 30,4 тис. т, з яких 16,2 тис. т припало на грецький продукт, 11,3 тис. т – на італійський, 1,8 тис. т – на азербайджанський і 1,2 тис. т – на туркменський.
При цьому порівняно з торішнім вереснем імпортні постачання бітуму виросли на 12%, а морський імпорт додав 35%.
Крім бюрократичної тяганини з перевезенням білоруського бітуму, трейдери виділяють ще дві причини зниження постачань у розпал будівельного сезону.
«Весь вересень був холодним і дощовим, темп робіт сповільнилося, відповідно скоротилося споживання бітуму», – розповів enkorr про одну з причин скорочення обсягів постачальник бітумів.
Ще однією причиною постачальники називають затримки з оплатою, в результаті чого деякі компанії були змушені зупинити кредитування шляховиків бітумом.
«Величезна дебіторка – звичайна справа, але цього року її масштаби зросли додатково, багато хто не витримує. У «Кантарелла» і «Альянсу» («Альянс Енерго Трейд» – прим. еk) мільярдні суми боргів з боку дорожників», – розповів один із трейдерів.
Нагадаємо, обсяг постачань бітуму на український ринок у 2020 році склав рекордні 1 188,4 тис. т, збільшившись за рік на 84,6%. Виробництво на українських НПЗ зросло на 50,3% – до 329,7 тис. т. Імпорт склав 860,2 тис. т бітуму, збільшившись за рік удвічі – на 427,8 тис. т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти