Деякі власники й оператори нафтових танкерів призупинили пропозиції суден для маршрутів на Близькому Сході з 13 червня з огляду на ризики, пов’язані з конфліктом між Ізраїлем та Іраном. Це посилює занепокоєння щодо експортних потоків із регіону, повідомляє Bloomberg.
Зі слів судноплавних брокерів і фрахтувальників, спроби виробників і трейдерів забронювати танкери для завантаження сирої нафти й палива у Перській затоці наразилися на обмежену пропозицію. Деякі власники суден навіть відмовилися підтверджувати попередні угоди на вихідні.
Попри те, що значні перебої у постачанні наразі малоймовірні, ситуація у критичних судноплавних коридорах Близького Сходу залишається під пильним контролем ринку. Регіон забезпечує близько третини світового видобутку нафти, а великі експортери, як-от Саудівська Аравія та ОАЕ, мають обмежені можливості для переспрямування потоків у разі перебоїв у Перській затоці.
На тлі ескалації бойових дій, включаючи ізраїльські удари по іранській енергетичній та ядерній інфраструктурі, власники танкерів ретельно оцінюють безпеку проходу через Ормузьку протоку. Хоча переспрямування суден поки не спостерігається, утримання від нових рейсів уже впливає на ринок: ставки фрахту на маршруті TD3C між Близьким Сходом і Китаєм зросли 13 червня до 55-58 пунктів World Scale — на 20-30% більше проти початку тижня.
Орієнтовно рівень ставок може піднятися до 65 пунктів, хоча чіткі ціни поки не сформувалися через відсутність активних перемовин. Пункти World Scale відображають відсоток від базової фіксованої ставки, визначеної для кожного маршруту на початку року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти