У початок

Перенасиченість дизелем в Азії зростає після російської заборони

Запаси палива в Азії різко зросли останніми тижнями, оскільки регіональні нафтопереробники зупинилися на експорті на ринки на схід від Суеца, маючи менші можливості спрямовувати барелі в Африку, заповнену російськими вантажами, кажуть трейдери й аналітики. Про це повідомляє агентство Reuters.

Збільшення запасів в Азії відбулося після введення Європейським Союзом санкцій проти російських нафтопродуктів з 5 лютого, через що більше російських дизельних вантажів було спрямовано в Африку й східне Середземномор’я, витісняючи постачання з Азії.

Зі слів аналітиків, надлишок пропозиції вплине на спотові ціни і премії на транспортне й промислове паливо в Азії в найближчій перспективі, з обмеженим попитом на місцевому рівні й у Європі, де рівень запасів також високий.

За останні два місяці надбавки на бензин скоротилися до 70-90 центів за барель порівняно з цінами на сінгапурський газ з максимуму в $1,60 за барель у середині лютого.

Щотижневі запаси в Сінгапурі досягли максимуму за більш ніж один рік на тижні, що закінчився 15 березня, що свідчить про те, що регіональні вантажі спрямовуються в азіатський центр змішування для тимчасового зберігання.

«Очікується, що накопичення (запасів) триватиме від трьох до шести місяців. Однак це залежатиме від зростання глобального попиту через економічну ситуацію в західних країнах», — сказав Девід Джорбеназе, старший аналітик аналітичної й консалтингової компанії ICIS.

Експорт з рф на африканські ринки, включаючи Туніс, Марокко і Єгипет, неухильно зростав із грудня, причому завантаження в березні, ймовірно, перевищили 1,15 млн тонн, показали дані відстеження суден від Refinitiv і Vortexa, рівень, небачений за останні чотири роки.

Згідно з даними, російське завантаження дизельного пального в регіоні східного Середземномор'я залишатиметься вище за 1,3 млн тонн, що є аналогічним або вищим, ніж лютневий обсяг.

Достатні постачання з Близького Сходу й Індії, спрямовані на ринки Південної Азії, такі як Бангладеш і Шрі-Ланка, на тлі закритого арбітражного ринку в північно-західній Європі й запуску другої фази Кувейту на нафтопереробному заводі Al Zour ще більше обмежують пункти призначення для азіатських експортерів.

Згідно з даними Refinitiv і Vortexa, експорт із Північної й Південно-Східної Азії до північно-західної Європи впав у січні й лютому з рекордно високих показників у четвертому кварталі 2022 року до середніх 230-280 тис. тонн на місяць.

Більшість березневих і квітневих вантажів з Азії прямують до резервуарів для зберігання в Сінгапурі або Малайзії для контрактної доставки або для покриття торгових позицій, повідомив один північно-східний азіатський нафтопереробник, посилаючись на слабкий попит кінцевих споживачів.

Середньомісячний імпорт у першому кварталі становив 1,47 млн ​​тонн для обох країн, порівняно з 1,35 млн тонн на місяць у четвертому кварталі 2022 року.

Газойль, що зберігається на борту суден у Сінгапурі й Малайзії, також досяг річного максимуму на початку березня – 480 тис. тонн, показали дані Vortexa.

Проте деякі учасники ринку сподіваються, що попит покращиться в квітні, щоб поглинути частину пропозиції, хоча в Сінгапурі ще є місце для зберігання запасів, оскільки поточні запаси набагато нижчі за пік 2020 року в 16,6 млн барелів.

Трейдери кажуть, що очікування щодо зниження експорту з Китаю в березні через внутрішні запаси напередодні сезону ремонту нафтопереробних заводів також, ймовірно, зменшать надлишок регіональних постачань у найближчі тижні.

Крім того, арбітражне вікно в Європу може знову відкритися, якщо попит відновиться і якщо страйки у Франції будуть продовжені, що призведе до скорочення постачань, додав трейдер із Сінгапуру.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти