У початок

Перехід на електрику: Норвегія демонтує паливні колонки

Зарядні пристрої для електромобілів, які колись були ізольовані у задніх кутах автозаправних станцій, поступово починають домінувати на заправних зупинках Норвегії. Оскільки кількість автомобілів і вантажівок, що працюють на акумуляторах, на дорогах неухильно зростає — подекуди наближається до 50% автопарку — придорожні роздрібні торговці роблять крок далі й повністю демонтують паливні колонки, пише Bloomberg.

У компанії Uno-X у столичному районі Фурусет, піт-стопі на шосе на околиці Осло, чотири бензоколонки стали трьома. Цементна база, на якій колись стояв насос, готова до зарядного пристрою для електромобілів.

По дорозі на Circle K і St1, власниках станцій № 1 і № 3 у Норвегії, відповідно, розігрується схожа сцена.

«Ми прагнемо побудувати міст від традиційного бензинового й дизельного бізнесу, — сказав Оле Йоханнес Тоннессен, головний операційний директор Uno-X Mobility Norway, під час нещодавнього візиту до Осло. — Ми перейшли від традиційного до орієнтації на майбутнє».

Кількість заправних станцій у всьому світі скорочується — наприклад, у Великій Британії сьогодні на 80% менше заправок, ніж 60 років тому, згідно з аналізом BloombergNEF. Хоча нафтові компанії мають одні з найбільших мереж станцій, на них припадає лише 14% надшвидких зарядних пристроїв у Європі.

Оскільки Норвегія готова стати першим у світі ринком електромобілів, її роздрібні торговці паливом є свого роду провідниками того, що має відбутися в інших країнах. Продажі бензину в країні становлять третину від того, що було десять років тому, а обсяги продажів дизельного пального впали на 6% тільки 2023 року. Кожна десята з 2 000 АЗС Норвегії може похвалитися зарядними пристроями для електромобілів разом із паливними насосами.

Заміна насосів на зарядні пристрої ще тільки починається. Uno-X заробив трохи більш як 30 у Норвегії, тоді як Circle K зробив більше дюжини на восьми платформах. Circle K передбачає заміну насосів на зарядні пристрої ще на 10-15 об’єктах протягом наступних 12 місяців.

St1 збирається відкрити свою першу зарядну станцію у центрі Осло наступного місяця, де вона придбала центр під брендом Shell, який раніше обслуговував тільки автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Компанія розширила сферу заряджання десять років тому через партнерство й усе частіше пропонує послуги під власним брендом. Він має близько 20 станцій, які пропонують підзарядку під дахом. Зі слів прес-секретаря, більшість із них було встановлено шляхом зняття паливних насосів.

Електрифікація транспорту — загальноєвропейський тренд. Як наслідок провідні нафтогазові компанії переглядають свої бізнес-портфелі. Нещодавно британська компанія Shell повідомила, що скоротить перелік НПЗ, над якими вона здійснює контроль. Рік тому Shell оголосила про плани продати загалом 1 000 роздрібних об’єктів протягом 2024 й 2025 років. Натомість компанія розвиватиме низьковуглецевий сегмент бізнесу.

Shell планує розширити свою громадську мережу зарядних станцій, щоб до 2030 року мати близько 200 тис. зарядних точок, зосереджуючись на зростаючих ринках, таких як Китай і Європа.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти