Нещодавня сила на європейських ринках палива починає згасати, розмиваючи маржу нафтопереробних заводів (НПЗ) й позбавляючи підтримуючого фактора для цін на сиру нафту наприкінці року, пише Bloomberg.
Дизельне пальне, на яке припадає близько 40% попиту на нафту в Європі, 17 грудня досягло найнижчої премії до сирої нафти за два місяці, і аналогічні тенденції до зниження спостерігалися у бензині й авіаційному паливі. Криві прогнозного зростання для нафтопродуктів також демонструють ознаки слабкості. Станом на 17 грудня крек-спреди для ICE Gasoil впали до $22,43/бар. з пікових $36,17/бар. 18 листопада. Бензинова маржа за той же період зменшилася з $16,38/бар. до $11,23/бар..
Це помітна зміна порівняно з листопадом, коли спостерігалося значне зростання маржі дизельного й авіаційного пального після того, як США оголосили про санкції проти російських енергетичних гігантів «роснєфті» й «лукойлу», а також оскільки перебої на заводах чинили тиск на постачання палива.
«Ринок думав, що геополітика й санкції матимуть великий вплив, але цього не сталося», — сказав Юджин Лінделл, керівник відділу продуктів перероблення нафти у консалтинговій компанії FGE NexantECA.
Очікування наслідків було достатнім для підвищення маржі, стимулюючи нафтопереробні заводи (НПЗ) працювати наполегливо й виробляти багато продукції, що зараз впливає на ціни, сказав він.
Зниження маржі палива відбувається в той час, коли ціни на нафту також падають, що фактично створює подвійний удар по цінах на нафтопродукти.
Однак варто зазначити, що навіть на цьому більш слабкому ринку НПЗ все ще отримують загальну маржу, яка значно перевищує сезонну норму.
Слабкість також проявляється на форвардних кривих, які служать показником напруженості ринку.
До недавнього часу ф’ючерси на еталонний дизель у Європі перебували в стані беквордації — коли ціна на пальне з ближчим постачанням вища, ніж на контракти з пізнішими термінами. Така ситуація зазвичай вважається сигналом зростання ринку.
Тепер ця структура майже зникла, і місяць на початку — наразі січень — цього тижня коштував лише на $2,5 за тонну більше, ніж дизель з постачанням через місяць.
Структура ринку мазуту з високим вмістом сірки — низькоцінного залишку від процесу перероблення, який використовується як паливо для суден та для виробництва електроенергії, — ще більше змінилася.
Дані про справедливу вартість, зібрані Bloomberg, показують, що вона перейшла в контанго, де паливо на початку кривої дешевше, ніж у наступні місяці, що сигналізує про сильну пропозицію порівняно з попитом.
У майбутньому багато що залежатиме від темпів перероблення: все ще здорові показники рентабельності повинні стимулювати заводи переробляти велику кількість сирої нафти, виробляючи більше продукції, що, зрештою, чинить тиск на ціни.
Тим часом трейдери також зважуватимуть наслідки майбутніх санкцій Європейського Союзу щодо палива, виробленого з російської нафти, та потенційні наслідки мирної угоди між росією й Україною.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти