У початок

Зупинка Білоруссю постачань пального в Україну малоймовірна – експерт

Також є російською мовою

Білорусь навряд чи зупинить постачання своїх нафтопродуктів на український ринок у відповідь на санкції уряду, що стосуються заборони на авіасполучення між країнами. Таку думку на своїй сторінці у Facebook висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Я в це (заборону – ek) не вірю. Україна формує основний прибуток білоруської нафтопереробки, яка в свою чергу є одним з локомотивів білоруської економіки», – пише експерт.

За його словами, Мозирський НПЗ, який стоїть на кордоні з Україною, по дизпальному й бітуму практично повністю працює на український ринок, а саму Білорусь переважно забезпечує Новополоцький НПЗ, розташований на півночі.

«Тобто, Білорусь годує Україна (безумовно, після Росії). Саме тому я не вірю, що Лукашенко буде навіть натякати на проблеми з пальним», – зазначив він.

За словами С. Куюна, в 2020 р. з Білорусі на український ринок надійшло 0,850 млн т бензину (понад 30% ринку), 2,2 млн т (теж більше 30% ринку) дизпального, 0,38 млн т скрапленого газу (17 %) і 0,580 млн т бітуму – 50% ринку.

Разом з тим експерт розглянув сценарій, за якого постачання пального з РБ все-таки буде припинено.

«Щоб перекрити потребу в бензині, «Укртатнафта» повинна наростити перероблення на 2 млн т, або вдвічі. Це цілком реально. Крім того, в необмеженій кількості є бензин на морі. Там же можна добрати і 1,5 млн т дизпального, що в сумі з додатковим обсягом з Кременчука перекриє білоруський обсяг (+650 тис. т). При цьому я не беру до уваги можливість збільшення постачань із Росії, це взагалі окрема розмова», – пише він.

Експерт також заявив, що останні два місяці показали, що Україна може перекрити і обсяг білоруського скрапленого газу, який випадає.

«Єдина позиція, яка виглядає проблематично, – це бітум. Привезти такий обсяг нізвідки. Частково можна перекрити морськими постачаннями, але не повністю. Однак і трагедії в цьому немає. За рахунок збільшення перероблення і моря наполовину перекрити Білорусь точно вийде», – вважає директор «А-95».

Він підкреслив, що Україна без білоруського пального проживе, а от білоруська нафтопереробка без продажів в Україну – навряд чи.

«У цій ситуації радше важливим є питання, що нам робити з нашою енергозалежністю? То ми трясемось через припинення постачань від «Роснафти», тепер переживаємо з приводу Білорусі. Причина – 70% постачань ДП і 50% постачань бензину йде з цих двох країн. При цьому у нас недозавантажена своя нафтопереробка і морські перевалки. Пора знову ставити це питання у порядок денний», – резюмував Сергій Куюн.

Як повідомляв enkorr, на початок червня заплановано ремонт Мозирського НПЗ, через що обсяг відвантажень дизельного пального українським контрагентам на період ремонту було скорочено на 35% – з 240 до 150 тис. т. Однак у разі відсутності сировини на «Нафтані» через санкції МНПЗ буде змушений переорієнтувати свої обсяги на внутрішній ринок, який у Білорусі пріоритетно закриває «Нафтан». Це загрожує зменшенням і так уже урізаних обсягів для України.

Нагадаємо, наприкінці квітня Держдеп і Мінфін США внесли «Нафтан» і «Белнафтохім» у чорний список SDN.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти