У початок

Orlen зосереджується на виробництві SAF й водню з нульовим рівнем викидів

Відповідно до своєї стратегії, Orlen хоче виробляти 70 тис. тонн SAF, або сталого авіаційного палива, на рік. Вимоги ЄС стверджують, що до 2035 року на нього має припадати 20% використовуваного палива, оскільки це ключовий фактор декарбонізації повітряного транспорту. Про це повідомляє Центр інформації про енергетичний ринок.

«Паливо SAF – це специфічний продукт, який дуже цікавить Orlen. Ця абревіатура розшифровується як «стабільно вироблене авіаційне паливо», що означає, що цей продукт класифікується як біопродукт або продукт, отриманий з відходів. Ми змінюємо наш підхід, ми не розглядаємо викопне походження, ми розглядаємо відновлюване походження у рамках економіки замкнутого циклу», – сказав агентству Newseria доктор Аркадіуш Майох, директор відділу нафтохімічної й нафтопереробної промисловості управління майбутніх досліджень і розробок групи Orlen.

Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) повідомляє, що світове виробництво палива SAF досягло 1 млн тонн 2024 року. Це вдвічі більше, ніж роком раніше, але це паливо становило лише 0,3% світового виробництва авіаційного палива. Прогнози організації вказують на те, що цього року виробництво знову подвоїться і досягне 2,1 млн тонн, а частка збільшиться до 0,7% світового виробництва.

Очікується, що ця частка також продовжить поступово зростати в Європі. У рамках пакета Fit for 55 було прийнято регламент ReFuelEU Aviation, який зобов’язує перевізників поступово збільшувати частку відновлюваного палива в авіаційних сумішах, що постачаються до основних аеропортів ЄС: 2030 року вона має становити 6%, 2035-го – 20%, а 2050-го – 70%. У Польщі регламент ReFuelEU Aviation охоплює вісім аеропортів.

«Розробка такої технології є результатом потреб, які розглядаються, серед іншого, організаціями, що об’єднують операторів, виробників літаків, які заявили про свою готовність зменшити вплив використання палива на навколишнє середовище. Ця мета має свої віхи», – вказує доктор Аркадіуш Майох.

Orlen працює над розробленням проєктів, які дозволять постачати відповідні обсяги палива SAF на польський ринок.

У своїй роботі над новими видами палива Orlen також працює над виробництвом і використанням «зеленого» водню. Розвиток обох цих сегментів буде підтримано конкурсом NEON III, нещодавно оголошеним разом з NCBR.

Фонд Orlen VC оголосив у середині травня, що він інвестував у Hystar, виробника PEM електролізерів для масового виробництва водню з нульовим рівнем викидів. Запатентоване норвезькою компанією рішення дозволяє використовувати мембрани, які до 10 разів тонші, ніж у стандартних електролізерах, що значно підвищує ефективність і знижує витрати на виробництво водню.

Компанія наголошує, що це рішення може суттєво допомогти у досягненні її стратегічних цілей на наступне десятиліття. До 2035 року вона хоче використовувати 350 тис. тонн відновлюваного й низькокислотного водню на рік.

Раніше, enkorr повідомляв, що наприкінці квітня компанія Unimot здійснила перше постачання SAF до аеропорту в Катовіце.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти