Відповідно до своєї стратегії, Orlen хоче виробляти 70 тис. тонн SAF, або сталого авіаційного палива, на рік. Вимоги ЄС стверджують, що до 2035 року на нього має припадати 20% використовуваного палива, оскільки це ключовий фактор декарбонізації повітряного транспорту. Про це повідомляє Центр інформації про енергетичний ринок.
«Паливо SAF – це специфічний продукт, який дуже цікавить Orlen. Ця абревіатура розшифровується як «стабільно вироблене авіаційне паливо», що означає, що цей продукт класифікується як біопродукт або продукт, отриманий з відходів. Ми змінюємо наш підхід, ми не розглядаємо викопне походження, ми розглядаємо відновлюване походження у рамках економіки замкнутого циклу», – сказав агентству Newseria доктор Аркадіуш Майох, директор відділу нафтохімічної й нафтопереробної промисловості управління майбутніх досліджень і розробок групи Orlen.
Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) повідомляє, що світове виробництво палива SAF досягло 1 млн тонн 2024 року. Це вдвічі більше, ніж роком раніше, але це паливо становило лише 0,3% світового виробництва авіаційного палива. Прогнози організації вказують на те, що цього року виробництво знову подвоїться і досягне 2,1 млн тонн, а частка збільшиться до 0,7% світового виробництва.
Очікується, що ця частка також продовжить поступово зростати в Європі. У рамках пакета Fit for 55 було прийнято регламент ReFuelEU Aviation, який зобов’язує перевізників поступово збільшувати частку відновлюваного палива в авіаційних сумішах, що постачаються до основних аеропортів ЄС: 2030 року вона має становити 6%, 2035-го – 20%, а 2050-го – 70%. У Польщі регламент ReFuelEU Aviation охоплює вісім аеропортів.
«Розробка такої технології є результатом потреб, які розглядаються, серед іншого, організаціями, що об’єднують операторів, виробників літаків, які заявили про свою готовність зменшити вплив використання палива на навколишнє середовище. Ця мета має свої віхи», – вказує доктор Аркадіуш Майох.
Orlen працює над розробленням проєктів, які дозволять постачати відповідні обсяги палива SAF на польський ринок.
У своїй роботі над новими видами палива Orlen також працює над виробництвом і використанням «зеленого» водню. Розвиток обох цих сегментів буде підтримано конкурсом NEON III, нещодавно оголошеним разом з NCBR.
Фонд Orlen VC оголосив у середині травня, що він інвестував у Hystar, виробника PEM електролізерів для масового виробництва водню з нульовим рівнем викидів. Запатентоване норвезькою компанією рішення дозволяє використовувати мембрани, які до 10 разів тонші, ніж у стандартних електролізерах, що значно підвищує ефективність і знижує витрати на виробництво водню.
Компанія наголошує, що це рішення може суттєво допомогти у досягненні її стратегічних цілей на наступне десятиліття. До 2035 року вона хоче використовувати 350 тис. тонн відновлюваного й низькокислотного водню на рік.
Раніше, enkorr повідомляв, що наприкінці квітня компанія Unimot здійснила перше постачання SAF до аеропорту в Катовіце.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти