У початок

ORLEN розширює мережу зарядних станцій для EV у Європі

ORLEN SA, відома у Східній Європі своєю великою мережею червоно-білих автозаправних станцій, прискорює розширення інфраструктури зарядки для електромобілів, оскільки її внутрішній ринок у Польщі стає однією з найдинамічніших точок зростання на континенті.

Найбільший нафтопереробний завод (НПЗ) регіону щойно відкрив перший центр для електромобілів у Польщі — з вісьмома надшвидкими зарядними станціями Kempower Oyj. Зі слів виконавчого директора ORLEN з електромобільності Кшиштофа Качинського, компанія планує встановити понад 10 таких установок до кінця року й ще 50 — протягом наступних двох років.

Продажі електромобілів у Польщі зросли більш ніж удвічі за перші дев’ять місяців 2025 року — це найшвидші темпи зростання в Європейському Союзі. Попри це, електромобілі становлять лише 9% усіх покупок нових авто в країні, порівняно з 16% у середньому по ЄС. До останніх тижнів компанія ORLEN керувала переважно повільними зарядними станціями.

«Кількість електромобілів у Польщі стрімко зростатиме, — сказав Качинський. — Сьогодні таких транспортних засобів близько 120 тис., але вже наступного року їх може бути вдвічі більше, а до 2030 року — до 1 млн».

ORLEN планує потроїти свою польську мережу — до 3 700 зарядних станцій на 2030 рік і досягти 6 000 до 2035-го. Крім того, компанія має намір встановити ще 4 000 станцій на інших ринках, зокрема в Чехії, Словаччині й Німеччині.

За прогнозом уряду Польщі, загальна кількість зарядних станцій у країні досягне 87 тис. на 2030 рік. ORLEN наразі посідає четверте місце на польському ринку з часткою 8%, після GreenWay Polska, Lidl Stiftung & Co. KG і PowerDot Poland Sp. z o.o., згідно зі звітом F5A New Mobility Research and Consulting.

ORLEN — компанія з оборотом $33 млрд, яка керує близько 3 500 автозаправними станціями у семи країнах — випереджає міжнародних конкурентів у підготовці до переходу на електромобілі в Польщі. Оператори, такі як BP Plc і Shell Plc, поки не мають розвиненої мережі зарядки в країні.

Компанія планує використати свою наявну мережу АЗС, щоб зберегти низькі витрати й забезпечити високу ефективність. Качинський зазначив, що стратегічне розташування точок зарядки може забезпечити кращі показники використання, тоді як деякі конкуренти просто «захоплюють землю», не враховуючи інфраструктуру чи швидкість зарядки.

«Ми будуємо мережу не для статистики, — сказав він. — Нас цікавить, скільки електроенергії ми можемо продати, і чи справді точка зарядки є корисною для мандрівників».

З його слів, щоб зробити підрозділ прибутковим, зарядні станції мають працювати приблизно 9% часу — це трохи більш як дві години на день.

«Жодна мережа зарядки в Польщі ще не досягла точки беззбитковості, — додав Качинський. — Електромобільний бізнес ORLEN перебуває на правильному шляху до позитивного показника EBITDA протягом двох років».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти