Експорт сирої нафти з росії досяг найвищого рівня за понад два з половиною року, але затримки з розвантаженням вантажів призвели до чергового стрибка обсягів нафти, що зберігається на танкерах, зі збільшенням кількості суден, які стоять на якорі біля узбережжя Індії й Китаю.
Хоча середні чотиритижневі потоки зросли до найвищого рівня з травня 2023 року в період до 21 грудня, постачання вантажів залишається проблемою, оскільки кількість нафти в морі зросла на 48% з кінця серпня, до 185 млн барелів станом на 21 грудня. Принаймні 20 танкерів, що перевозять російську сиру нафту, очікують дозволу на швартування в китайських та індійських портах, тоді як іншим знадобилися місяці, щоб доставити свої вантажі.
Нарощування запасів російської сирої нафти в морі також збігається з посиленням дій США проти танкерів, що прямують до Венесуели або з неї, яку президент США Дональд Трамп звинувачує у перевезенні підсанкційної сирої нафти. Ці дії можуть викликати занепокоєння серед відправників і покупців російських барелів, які побоюються, що їхні вантажі також можуть стати мішенню.
Численні судна зникли з систем відстеження на архіпелазі Ріау, на північний схід від Сингапуру, улюбленому місці для перевезення підсанкційних іранських барелів між суднами, що набуває все більшої популярності серед перевізників російської сирої нафти, які прагнуть приховати походження своїх вантажів. Дані свідчать, що з листопада там відбулося щонайменше шість обмінів російськими вантажами, а ще шість повністю завантажених танкерів зникли в цьому районі з початку грудня. Інші переспрямування спостерігалися поблизу Суецького каналу й біля російського порту «козьміно» в Тихому океані.
Середні чотиритижневі постачання у грудні мали тенденцію до зростання, відновивши втрати попереднього місяця, з певною волатильністю, ймовірно, спричиненою погодними умовами. Падіння експорту, що спостерігалося протягом листопада, відбулося після того, як США внесли до чорного списку двох найбільших експортерів росії — компанії «роснєфть» і «лукойл».
За даними відстеження руху суден, зібраними Bloomberg, рф відвантажувала в середньому 3,87 млн барелів на добу (б/д) протягом чотирьох тижнів до 21 грудня. Це приблизно на 200 тис. б/д більше, ніж за період до 14 грудня, завдяки відновленню щотижневих постачань з балтійського порту «приморськ».
У середньодобовому вираженні постачання за тиждень до 21 грудня зросли до 4,04 млн б/д, що приблизно на 800 тис. б/д більше, ніж минулого тижня, і компенсувало більшу частину спаду, що спостерігався раніше. Різке збільшення потоків було зумовлене зростанням відвантажень з балтійського порту «приморськ».
Різке скорочення перероблення, ймовірно, вивільнило більше сирої нафти для експорту. Його обсяги залишаються нижчими за середні сезонні показники на тлі атак українських безпілотників, один з яких пошкодив ярославський нафтопереробний завод (НПЗ) на північ від москви. Його щоденна потужність переробляти близько 300 тис. барелів робить його одним із 10 провідних НПЗ росії.
Дванадцяте поспіль падіння цін на сиру нафту посилило труднощі москви, оскільки зниження цін на російські сорти було набагато більшим, ніж у світових бенчмарках. Необхідність пропонувати великі знижки призвела до падіння ціни на нафту Urals приблизно на $25 за барель, або на 40%, порівняно з її піком у середині липня. До кінця тижня ціни впали до $34 за барель. Сорт ESPO, що відвантажується з порту в Тихому океані, показав дещо кращі результати, втративши близько 30% своєї вартості за той самий період.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти