російські нафтопереробні заводи (НПЗ) збільшили перероблення в серпні перед початком вересневого ремонту, повідомляють росЗМІ.
Збільшення пов'язано в основному з прибутком від ремонту астраханського й сургутського газоконденсатопереробних заводів «газпрому».
Астраханський і сургутський заводи відновили продажі бензину і дизелю на санкт-петербурзькій біржі в кінці липня у зв'язку з підходом до завершення їх обслуговування. Міністерство енергетики росії раніше заявляло, що два об'єкти буде перезапущено у третій декаді липня, що призведе до збільшення виробництва бензину й пропозиції на біржі. Астраханський ГПЗ розпочав технічне обслуговування 10 травня і спочатку мав повернутися до кінця червня. Окремо в липні було проведено поетапний ремонт сургутського заводу з перероблення газового конденсату.
У результаті перезапуску двох потужностей добова пропускна здатність у першій половині серпня зросла на 2% порівняно з липнем – до 760 тис. тонн на добу. У серпні 2023 року пропускна спроможність становила 758 тис. тонн на добу.
Згідно з даними S&P Global Commodity Insights, нафтопереробні заводи (НПЗ) нарощують своє перероблення, оскільки у вересні й жовтні планується ремонт багатьох заводів. Це НПЗ в уфі й самарі, а також у центральній і північній росії й у Сибіру.
Водночас видання зазначає, що на початку року НПЗ не змогли збільшити обсяги виробництва через атаки українських безпілотників і незаплановані відключення.
Крім того, затримки на залізниці зменшилися, що дозволило нафтопереробним заводам збільшити продуктивність, йдеться у звіті.
У липні постачання нафтопродуктів зросли на 0,6% у річному обчисленні. Загалом за січень-липень залізницею перевезено 121,5 млн тонн нафтопродуктів, що на 0,9% менше порівняно з аналогічним періодом торік, повідомляють росЗМІ з посиланням на дані російської залізниці.
Затримки на залізницях перешкоджають постачанням нафтопродуктів з 2022 року, оскільки росія переорієнтувала свої експортні постачання не лише нафтопродуктів, а й вугілля та інших товарів з початку розв’язаної нею повномасштабної війни в Україні.
У результаті затримки зросли до понад 60 днів у напрямку Далекого Сходу, а час доставляння в центральну й південну росію подвоївся до приблизно 20 днів з 7-10 днів раніше.
Тим часом на початку цього року нафтопродуктам було надано вищий пріоритет і перенесено до третьої групи з шостої після того, як затримки на залізницях призвели до дефіциту й згодом підштовхнули ціни догори.
Нещодавно статус пріоритетності залізничних перевезень нафтопродуктів було продовжено до кінця року, а не призупинено у вересні, повідомляють ЗМІ.
З 1 вересня планувалося знизити пріоритет до шостої групи, але це рішення було скасовано через занепокоєння влади щодо внутрішньої пропозиції під час пікового попиту на сільськогосподарську продукцію й постійного високого попиту на бензин.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти