Американська Chevron Corp. і французька TotalEnergies SE беруть участь у першому з 2011 року тендері на розвідку енергетичних родовищ у Лівії. Державна нафтова компанія країни повідомила, що Лівія — член ОПЕК — розраховує на підтримку міжнародних нафтових гігантів у нарощуванні видобутку до рекордного рівня.
Серед 37 компаній, які виявили зацікавленість у тендері, також — Eni SpA й Exxon Mobil Corp. Контракти з переможцями планують підписати до кінця 2025 року, зі слів голови Національної нафтової корпорації (NOC) Масуда Селімана.
«Майже всі провідні міжнародні компанії беруть участь у конкурсі на 22 морські й наземні блоки», — зазначив він.
Це повернення стане знаковим для Лівії, яка володіє найбільшими запасами нафти в Африці, але її виробництво більше ніж десять років стримувалося конфліктами.
Країна досі поділена між урядами на сході й заході. Часті зупинки роботи й спалахи насильства спричинили пошкодження значної частини енергетичної інфраструктури.
У компаніях TotalEnergies, Eni й Exxon Mobil коментарів не надали. Chevron повідомила, що постійно розглядає нові розвідувальні можливості, однак не коментує комерційні питання.
Лівія прагне до 2030 року наростити видобуток до 2 млн барелів на добу (б/д) — понад попередній максимум у 1,75 млн б/д, досягнутий 2006 року за правління Муаммара Каддафі. Наразі країна видобуває близько 1,4 млн б/д.
Попередній тендер відбувся 2007 року. Переможці нинішнього мають профінансувати сейсмічні дослідження й інші етапи розвідки, з можливістю компенсації витрат у разі відкриття комерційних покладів, зазначив Селіман.
З його слів, NOC очікує затвердження інвестиційного бюджету обсягом $3 млрд, що дозволить підвищити видобуток до 1,6 млн б/д протягом року.
Ці кошти частково спрямують на компанію Akakus, яка у партнерстві з TotalEnergies, Repsol SA, OMV AG, Equinor ASA й державними структурами експлуатує родовище Шарара — найбільше в країні.
Також, зі слів Селімана, Waha Oil Co., один із ключових виробників Лівії, здатен збільшити видобуток із 300 тис. до 800 тис. б/д. Лише розробка північного родовища Джало дасть додатково 100 тис. б/д.
У січні Repsol відновила розвідку в басейні Марзук, приєднавшись до Eni, OMV і BP Plc, які повернулися до буріння 2023 року після паузи з 2014-го.
Попри багаті ресурси, Лівія має обмежені переробні потужності й значною мірою залежить від імпорту пального. Останніми місяцями спостерігався дефіцит — після згортання схеми обміну сирої нафти на постачання палива. Через це NOC накопичила борг близько $1 млрд.
Селіман повідомив, що борги за березень і квітень вже сплачено, а оплата за травень — у процесі. Уряд виділив 20 млрд лівійських динарів (близько $3,7 млрд) на імпорт пального 2025 року.
Цієї суми недостатньо: щомісячні витрати на імпорт пального становлять у середньому $600 млн, тож компанія планує звернутися за додатковим фінансуванням.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти