У початок

Not bad: «південні» трейдери дякують польським страйкарям

Страйки на польсько-українському кордоні продовжують впливати на доступність автомобільного імпорту дизельного пального з польських і балтійських базисів. Це призводить до падіння продажів пального у західних трейдерів, тоді як постачальники на півдні продовжують скиртувати гроші.

Цього тижня премії на автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі зменшилися на $5-15/т, до $80-95/т до котирувань CIF. На початку зими деякі трейдери намагались підвищували диференціали до +$110/т, але ринок швидко повернув їх на місце.

«Зараз із Румунії привезти дешевше, тому попит на наше дизпальне слабкий», — каже польський трейдер. Співрозмовник додає, що доводиться продавати надлишки палива на внутрішній ринок.

«У першій половині грудня ми виконали план з продажів в Україну лише на 50%», — сумно відзвітували в іншій польській компанії.

На внутрішньому ринку Польщі гуртові партії дизпального протягом тижня здешевшали на 63 зл/м3, до 4 944 зл/м3 ($1 078/т), завдяки зменшенню котирувань і незначному зміцненню курсу злотого. Спред із котируванням CIF зменшився на $3/т й становить $260/т.

Компанія Orlen Lietuva на наступний тиждень збільшила премії на автомобільні партії на $20/т, до $68-80/т. Зростання націнок було зумовлено технічними проблемами на терміналі Okseta в Каунасі, які виникли 13 грудня, через це відвантаження було тимчасово припинено. Але станом на 15 грудня роботу терміналу поновили. 

Загалом, за даними ЗМІ, литовський «Орлен» втратив через страйки 50% продажів в Україні.

Логічно, що інша ситуація на півдні, де трейдери не втомлюються дякувати польським страйкарям.

«Продажі доволі жваві, за паливом до нас приїжджають навіть із Сумщини», — каже трейдер, який оперує на дунайських терміналах.

Цього тижня автомобільні партії ресурсу в гирлі Дунаю продаються з націнками +$115-120/т до середземноморських котирувань CIF.

У Констанці просили +$55-70/т.

На терміналах Роман й Фундуля продукт віддавали з преміями +$120-124/т і +$103-107/т відповідно.

Цього тижня польські перевізники почали відповзати від митних переходів. Це вже позначилося на ресурсах і цінах й надалі сприятиме активізації постачань. Польські й балтійські трейдери зможуть зализати «рани», хоча зменшення попиту вже очевидний факт.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти