У початок

Низькі запаси й високі крек-спреди спрямовують ДП з інших регіонів до Європи

Оскільки Європа наближається до своєї першої зими після заборони імпорту нафтопродуктів з росії, імпорт дизельного пального з альтернативних торгових партнерів виглядає ймовірним, повідомляє EIA. Незважаючи на нещодавні перебої з постачаннями через зупинки нафтопереробних заводів (НПЗ) на Близькому Сході і в Індії, завершення ремонту й збільшення нафтопереробних потужностей має підтримувати імпорт дизпального в північно-західну Європу.

За даними Vortexa Analytics, із січня 2022 року по січень 2023 року (місяць, що передував забороні ЄС) імпорт ДП з росії в північно-західну Європу в середньому становив 380 тис. барелів на добу (б/д). У період з лютого 2023 року по листопад 2023 року імпорт дизелю з росії впав майже до нуля. Світова торгівля дизелем відкоригувалась, і кілька країн збільшили експорт до північно-західної Європи, замінивши російські барелі.

Із січня 2022 року по січень 2023 року експорт дизпального з Індії у північно-західну Європу становив у середньому 55 тис. б/д і зріс до 110 тис. б/д у період з лютого 2023 року по листопад 2023 року. Нещодавнє технічне обслуговування на НПЗ Reliance в Джамнагарі скоротило експорт дизелю з Індії до північно-західної Європи в жовтні до середнього рівня 80 тис. б/д. Експорт у листопаді зріс до 176 тис. б/д, відображаючи частковий перезапуск НПЗ у Джамнагарі, згідно з повідомленнями галузевої преси.

Експорт ДП з Саудівської Аравії у північно-західну Європу становив у середньому 80 тис. б/д між січнем 2022 року й січнем 2023 року і зріс на 68% (54 тис. б/д) між лютим 2023 року і листопадом 2023 року, що є найбільшим обсягом зростання в країні Близького Сходу. Кувейт, ОАЕ й Катар також збільшили свій експорт, разом збільшивши на 74 тис. б/д за той самий період часу. Однак експорт дизпального з Близького Сходу в північно-західну Європу впав до 166 тис. б/д в листопаді, що є найменшим показником із грудня 2022 року.

Постачання дизельного пального з Близького Сходу, ймовірно, зростуть протягом наступних кількох місяців, оскільки НПЗ завершать технічне обслуговування.

Експорт ДП також зріс із США до Північно-Західної Європи. З січня 2022 року по січень 2023 року експорт становив у середньому 72 тис. б/д, але зріс на 98%, до 142тис. б/д з лютого по листопад 2023 року.

Більш тривалі рейси з нових джерел і низькі запаси збільшили дизельну маржу. Станом на 8 грудня 2023 року крек-спреди дизельного пального в регіоні ARA становили 69 центів/гал., що значно перевищує середній показник за попередні п’ять років на рівні 36 центів/гал.. Проте залишається кілька невизначеностей, які можуть змінити постачання ДП у регіоні ARA. Суворість зимової погоди й запаси природного газу можуть вплинути на попит на ДП. Запаси природного газу в Європі зараз відносно високі, але холодна погода може збільшити витрати, оскільки зростає попит на опалення і електроенергію. Можуть виникнути додаткові зупинки НПЗ або затримки їх перезапуску, що обмежить світові пропозиції дизпального.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти