Низькі запаси дизельного пального у світі протидіють тиску на зниження цін на сиру нафту, спричиненому зростанням пропозиції ОПЕК+, і створюють умови для третього року поспіль, коли прибутки від перероблення перевищують норму.
Дизельне пальне — ключовий компонент світового попиту на паливо — стало єдиною позитивною точкою на загалом приглушеному нафтовому ринку цього року, оскільки закриття нафтопереробних заводів (НПЗ) і дефіцит сирої нафти з високим виходом дизелю утримували запаси нижче історичних норм, зі слів аналітиків.
Тим часом попит на промислове й транспортне паливо був несподівано високим через стійку виробничу активність і зниження попиту через спеку в деяких частинах світу.
Обмежені запаси дизельного пального також допомогли підтримати світові ціни на нафту, дозволивши Організації країн-експортерів нафти та її союзникам скасувати найбільший транш скорочень виробництва на місяці раніше запланованого показника, і можуть виправдати подальше збільшення постачань, яке обговорюється.
«Обмежені запаси дизельного пального забезпечують дуже сильне дно для ринків нафти в межах $60 за барель у короткостроковій перспективі», — сказала Reuters Наташа Канева, керівник відділу глобальної стратегії сировинних товарів J.P. Morgan.
За даними уряду, запаси дистиляту в США до 1 серпня становили 113 млн барелів, що на 12% нижче за п'ятирічний середній показник.
У європейському торговому центрі Амстердам/Роттердам/Антверпен запаси дизельного пального, що зберігаються незалежними компаніями, вперше з грудня 2023 року впали нижче від 13 млн барелів.
Обмежений ринок став певною мірою несподіванкою, оскільки аналітики й виробники палива на початку цього року передбачали, що відкриття нових НПЗ по всьому світу спричинить надлишок пропозиції.
Обмежені запаси призвели до зростання маржі перероблення дизельного пального в останні місяці.
У США ф'ючерси на дизельне пальне з наднизьким вмістом сірки (ULSD) 18 липня короткочасно торгувалися з премією в $40 порівняно з ф'ючерсами на американську нафту, що є найвищим показником з лютого 2024 року. Зараз премія становить близько $31 порівняно з попереднім п'ятирічним середнім показником у $30.
У Європі маржа дизельного пального станом на 5 серпня становила $21,13 порівняно з ф'ючерсами на Brent, після досягнення майже річного максимуму у $26,31 наприкінці червня.
Однак, з оглядом на майбутнє, очікується подальше закриття нафтопереробних заводів у США — особливо в Каліфорнії — та в Європі, тоді як запуск великого нафтопереробного заводу Данготе потужністю 650 тис. барелів на добу (б/д) у Нігерії не зміг компенсувати загальне скорочення потужностей.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти